به گزارش ریلنیوز به نقل از اقتصادگردان- “محمدرضا پورابراهیمی” صبح امروز در دیدار با مدیر کل راه آهن کشور در حاشیه سفر به استان کرمان عنوان کرد: استان کرمان با توجه به موقعیت جغرافیایی و مکانی که دارد، شاه راه حمل و نقل جنوب به شمال، شرق و غرب کشور و مسیرهای اصلی و فرعی است و همین امر سبب شده در حوزه حمل و نقل ریلی نیاز به اقدام جدی دارد.
وی ادامه داد: وضعیت خطوط ریلی استان کرمان اصلا قابل قبول نیست و بدترین وضعیت در مسیر زرند و بافق تا یزد دیده میشود، که بعضا سرعت قطار در برخی مناطق به ۳۰ کیلومتر میرسد و کیفیت قطار و سرعت در این منطقه مورد اعتراض مردم بوده است.
پورابراهیمی لزوم بازسازی خطوط ریلی در استان را یادآور شد و گفت: از سه سال قبل توافق شد بر اساس برنامه زمانبندی در مورد این مسئله اقدام شود و با وجود توافقات با وزیر راه وقت، اما حمایت های لازم از طرف مجموعه راه آهن نداشتیم.
نماینده مردم کرمان و راور در خانه ملت با بیان اینکه اولین دغدغه ما بازسازی خطوط ریلی و بهبود شرایط حمل و نقل است گفت: انتظار میرود عملیات اجرایی خط راه اهن کرمان سیرجان زودتر تعیین تکلیف شود ضمن آنکه خطوط فرعی فولاد بوتیا خوشبختانه وصل شده که ظرفیت در حمل و نقل بومی است و خط ریلی جلال آباد هم به طول ۴۴ کیلومتر ظرفیت دیگری است که باید عملیات اجرایی آن را اغاز کرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارتقای کیفیت واگن های مسافربری استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: دو خط جدید کرمان به مشهد و کرمان به تهران را لازم داریم.
وی لزوم حمایت دولت از بخش خصوصی برای کیفیت بخشی در خطوط ریلی استان یادآور شد و گفت: هر اندازه توسعه حمل و نقل ریلی داشته باشیم، صرفه جویی در سوخت های فسیلی دارد.