عباس خطیبی در گفتگو با خبرنگار ریل نیوز با ابراز امیدواری از اینکه راه آهن سنندج به همدان تا پایان سال آتی متصل شود گفت: برای احداث این خط ۱۸ هزار تن ریل مورد نیاز است که این میزان ریل را از داخل کشور خریداری کرده و در حال نصب در این مسیر هستیم.
وی ادامه داد: ریل ملی هم از لحاظ اقتصادی به صرفه و هم استاندارد های لازم برای استفاده دارا است در نتیجه برای تقویت تولید داخلی در ساخت راه آهن سنندح به همدان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت با اشاره به اینکه خط مذکور بیست و سومین مرکز استان در کشور را به شبکه سراسری ریلی متصل خواهد کرد افزود:خط ریلی همدان سنندج که پس از بهره برداری و افتتاح راه آهن تهران – همدان عملیات ساخت آن اغازشده هم اکنون ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی داشته و به تدریج ریل گذاری آن در طول ۱۵۰ کیلومتری این خط ریلی آغاز میشود.
وی در خصوص بودجه لازم برای ساخت این خط نیز گفت: طبق توافقات صورت گرفته با سازمان برنامه و بودحه ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه برای تکمیل این خط مصوب شده است که امسال ۳۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و قول مساعد داده شده تا ۵۰۰ میلیارد تومان بعدی نیز در سال آینده تخصیص یابد تا در سال بعد و یا اوایل سال ۱۴۰۰ این خط مورد بهره برداری برای عموم قرار گیرد.