به گزارش روز پنجشبنه روابط عمومی این اداره کل ، “سیدرضا سادات حسینی ” افزود: این طرح با همکاری معاونت فنی و زیربنایی راهآهن جمهوری اسلامی ایران و اداره کل خط و سازههای فنی انجام شده و منجر به بهبود چشمگیر در ایمنی، ظرفیت و سرعت حرکت قطارها در محورهای اردکان_چادرملو و یزد_بافق شده است.
وی تصریح کرد: از ۲۳ کیلومتر خط ریلی یاد شده، ۱۳ کیلومتر در محور پرترافیک و استراتژیک اردکان_چادرملو و ۱۰ کیلومتر نیز در محور ریلی یزد_بافق می باشد که از سالیان گذشته به دلیل ورود ماسه های روان و همچنین استهلاک و فرسودگی اجزای روسازی، ظرفیت شبکه و ایمنی سیر قطارها را با چالش هایی مواجه ساخته بود به نحوی که تقلیل سرعت در بخش هایی از مسیر را تا ۱۵ کیلومتر برساعت اجتناب ناپذیر می نمود.
سادات حسینی خاطرنشان کرد: با انجام عملیات بهسازی شامل سرند بالاست، تعویض برخی ریل و تراورس ها و بالاست ریزی، ضمن بهبود وضعیت زیرساخت، امکان افزایش سرعت تا ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت نیز فراهم شده است.