هادی محمدپور روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: ایستگاه راه آهن گناباد پایینتر از روستای «خیبری» این شهرستان جانمایی و پیمانکار آن مشخص شده است، مهمترین پل این مسیر، پل عرض جاده آسیایی به طول ۳۰۰ متر اکنون در حال آمادهسازی است.
وی ادامه داد: خط ریلی یونسی بجستان به گناباد به عنوان قطعه نخست راه آهن مشهد، زاهدان به چابهار با پیشرفت ۸۰ درصدی در حال اجرا است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با تخصیص ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای احداث راه آهن گناباد، روند اجرای طرح فوق سرعت می یابد.
وی گفت: روند اجرای خط ریلی یونسی بجستان به گناباد از بقیه قطعات طرح راه آهن مشهد، زاهدان به چابهار جلوتر است و به دنبال آن هستیم که این قطعه از سایر بخش ها زودتر به بهره برداری برسد.
تخصیص سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساختهای جنوب خراسان رضوی
محمدپور همچنین از تخصیص سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در یک سال گذشته برای رونق اقتصادی و اشتغال زایی و توسعه زیرساختهای جاده ای شهرستان های گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی خبر داد.
وی بیان کرد: از این میزان ۸۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح ۲ بانده سازی جاده گناباد به قاین و ۸۰۰ میلیارد ریال دیگر هم برای کاهش خطر پذیری و توسعه زیرساختهای جاده ای گناباد به بجستان تخصیص یافته است.
نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۴۰۰ میلیارد ریال هم برای بهسازی جاده گناباد به فردوس تخصیص پیدا کرد.
محمدپور گفت: پنج کیلومتر از مجموع ۳۲ کیلومتر طرح ۲ بانده سازی جاده گناباد به قاین یک هفته آینده به بهره برداری می رسد و ۲۳ کیلومتر در حال تعریض و بهسازی است.
خط ریلی یونسی بجستان به گناباد یکی از نقاط خط ریلی ۹۰۱ کیلومتری مشهد – زاهدان است که ساخت آن از آذر ماه ۱۳۹۶ آغاز شده است و عملیات آن ادامه دارد.
این مسیر ریلی که مشهد را از طریق خط ریلی به زاهدان و چابهار متصل می کند، در مجموع ۳۸ ایستگاه دارد که ۲ ایستگاه آن در قالب قطعه نخست در شهرستانهای بجستان و گناباد است.
شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری و بجستان فاصله ۲۸۹ کیلومتری جنوب و جنوب غربی مشهد قرار دارد.