با تداوم برنامههای بهسازی و استانداردسازی خطوط، فاز سوم عملیات نصب سوزنهای سنگین بتنی در محور طبس–جندق آغاز شد و نخستین سوزنها در ایستگاه نمکزار بهطور کامل نصب و راهاندازی شدند.
علی حکامی قاسمی مدیرکل راهآهن شرق با اعلام این خبر گفت: پس از اجرای موفق فازهای نخست و دوم نصب سوزنهای سنگین در محور تربت حیدریه–طبس شامل ایستگاههای آهنگ، جزین و قاسمآباد، اکنون وارد مرحله سوم عملیات در محور طبس–جندق شدهایم و ایستگاه نمکزار بهعنوان اولین نقطه، تحت بهسازی اساسی قرار گرفت.
وی با اشاره به مشخصات فنی این سوزنها افزود: سوزنهای جدید از نوع سنگین با ریل R۶۰ و تراورس بتنی با شعاع ۳۰۰ متر هستند که جایگزین سوزنهای سبک و فرسوده چوبی میشوند و نقشی مهم در بهبود کیفیت سیر و افزایش قابلیت بهرهبرداری خطوط دارند.
وی افزایش ایمنی و سرعت سیر را از مهمترین مزایای این طرح برشمرد و گفت: با نصب سوزنهای جدید، امکان افزایش سرعت عبور قطارها از روی سوزن از ۴۰ به ۹۰ کیلومتر در ساعت فراهم میشود و از سوی دیگر پایداری سازهای، کاهش هزینههای تعمیر و نگهداری، افزایش طول عمر تجهیز و صرفهجویی قابلتوجه در مصرف سوخت محقق خواهد شد.
حکامی قاسمی در پایان ابراز امیدواری کرد: این عملیات در چارچوب قرارداد نگهداری و بدون تعریف پروژه جدید و ایجاد بار مالی اضافی برای سازمان در حال اجراست و در صورت تداوم روند تخصیص منابع و تحویل مابقی دستگاههای سوزن، نوسازی محور طبس–جندق نیز تا پایان سال بهطور کامل تکمیل خواهد شد.




















