• امروز : جمعه, ۵ بهمن , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 24 January - 2025
کل اخبار 6939اخبار امروز : 4
7

راه آهن هاب ارتباطی در منطقه / فرصت های بودجه ۹۷ برای توسعه راه آهن

  • کد خبر : 5103

  • Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'wpp_fix_the_time' not found or invalid function name in /home/h299934/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 324
راه آهن هاب ارتباطی در منطقه / فرصت های بودجه ۹۷ برای توسعه راه آهن

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد : راه آهن هاب ارتباطی در منطقه / فرصت های بودجه ۹۷ برای توسعه راه آهن عضوکمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه توسعه راه آهن، توسعه اقتصادی را به دنبال دارد، تاکید کرد: راه آهن در دو مسیر گسترش مسیرهای ریلی و استفاده ازتوان و تولید داخلی می […]

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد :

راه آهن هاب ارتباطی در منطقه / فرصت های بودجه ۹۷ برای توسعه راه آهن

عضوکمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه توسعه راه آهن، توسعه اقتصادی را به دنبال دارد، تاکید کرد: راه آهن در دو مسیر گسترش مسیرهای ریلی و استفاده ازتوان و تولید داخلی می تواند در راه تحقق شعار سال و حمایت از کالای ایرانی گام بردارد.
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، شادمهر کاظم زاده نماینده مردم دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره افزود: راه آهن می تواند در تولید ریل، قطعات ریلی و واگن از توان داخلی بهره ببرد.
وی با اشاره به فرصت خوبی که در بودجه ۹۷ برای تامین منابع و توسعه راه آهن دیده شده است، گفت: بر اساس بودجه ۹۷، در هر فاینانسی که توسط این شرکت انجام می گیرد ۱۵ درصد از سوی کارفرما و ۸۵ درصد از سوی سرمایه گذار، سرمایه گذاری انجام می شود. از این رو منابع توسعه راه آهن دیده شده و قابلیت پرداخت دارد و راه آهن نگرانی چندانی در این زمینه ندارد.
کاظم زاده با بیان اینکه توسعه حمل و نقل می تواند توسعه اقتصادی را به همراه داشته باشد، اظهار داشت: در حوزه حمل ونقل جای کار گسترده ای برای استفاده از توان داخلی و توسعه اقتصادی کشور وجود دارد.
وی میزان توسعه ریل در مناطق مختلف را در مقایسه با وسعت سرزمینی کشور اندک دانست و تصریح کرد: ۱۱ هزار کیلومتر ریل برای کشور کم است و با توجه به ظرفیت ریلی که در کشور وجود دارد ۲ برابر این رقم را می توان پوشش داد.
نماینده دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره گفت: موقعیت جغرافیای کشورمان موجب شده که ایران به عنوان یک هاب ارتباطی در منطقه مطرح باشد و این درحالی است کشورهای منطقه تلاش می کنند تا مسیرهای جدید را جایگزین مسیرهای موجود در کشورمان کنند.
وی افزود: اگر بتوانیم هر چه سریعتر بندرچابهار را به شمال شرق وصل و کریدورهای غرب به شرق و شمال به جنوب را فعال کنیم، با توجه به شرایط مطلوب کشور می توان، با کشورهای پیرامون رقابت کرد.
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه اروپا تلاش می کند تا از طریق قزاقستان به چین متصل شود، تصریح کرد: اگر تلاش نکنیم، کشورمان فرصت های موجود را از دست می دهد، از این رو لازم است تا با گسترش حمل و نقل ریلی هم حمل و نقل داخلی کشورمان را ساماندهی کرده و هم از رقابتهای جهانی عقب نمانیم.
وی با تاکید بر اینکه در داخل کشور، توانمندی هایی برای توسعه راه آهن موجود است که می توان از آن بهره جست، خاطر نشان کرد: شرکت راه آهن با بهره گیری از این تولیدات و سرمایه گذاری در آن می تواند به توسعه توان داخلی کمک کند .
کاظم زاده درعین حال با اشاره به اینکه درحال حاضر توان داخلی پاسخگوی نیازهای راه آهن نیست، اظهار داشت: برای رفع نیازهای راه آهن می توانیم از سرمایه گذاران خارجی استفاده کنیم، این به معنای آن نیست که مواد مورد نیاز را از خارج از کشورتهیه کنیم بلکه سرمایه گذاری خارجی با سرمایه گذاری درحوزه ریلی ، می تواند نواقص تولیدات ریلی داخلی را برطرف کند.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=5103

برچسب ها

اخبار مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.