• امروز : افزونه پارسی دیت را نصب کنید
  • برابر با : Wednesday - 4 December - 2024
کل اخبار 6804اخبار امروز : 0
8

قطارهای حومه‌ای در 20 مسیر و 120 سیر روزانه مردم را جابجا می کنند

  • کد خبر : 7925
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸
قطارهای حومه‌ای در 20 مسیر و 120 سیر روزانه مردم را جابجا می کنند

مدیر پروژه قطارهای حومه‌ای شرکت راه‌آهن: قطارهای حومه‌ای در 20 مسیر و 120 سیر روزانه مردم را جابجا می کنند مدیر پروژه قطارهای حومه ای شرکت راه آهن گفت: روزانه به طور متوسط ۶۰ زوج قطار در 20 مسیر ریلی در اطراف تهران و دیگر کلانشهرها مردم را جابجا می کنند.  ارائه خدمات قطارهای حومه […]

مدیر پروژه قطارهای حومه‌ای شرکت راه‌آهن:

قطارهای حومه‌ای در 20 مسیر و 120 سیر روزانه مردم را جابجا می کنند

قطار حومه‌ایمدیر پروژه قطارهای حومه ای شرکت راه آهن گفت: روزانه به طور متوسط ۶۰ زوج قطار در 20 مسیر ریلی در اطراف تهران و دیگر کلانشهرها مردم را جابجا می کنند.

 ارائه خدمات قطارهای حومه ای در اطراف کلانشهرها معمولا سود آور نیست بلکه دولت ها با اختصاص یارانه زیان این بخش را تامین می کنند. ۳۵ درصد سفر قطارهای حومه ای در کشور به تهران اختصاص دارد و روزانه ۲.۵ میلیون سفر در اطراف پایتخت توسط قطارهای حومه ای انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی «مهدی قمری نژاد»  در جمع خبرنگاران افزود: با توسعه قطارهای حومه ای، اکنون شبکه ریلی حومه ای در اطراف کلانشهرها به ۲ هزار کیلومتر افزایش یافته است.

وی با اشاره به رشد جابجایی مسافر در برخی مسیرهای حومه ای در سه سال اخیر گفت: با توجه به افزایش چهار برابری مسافران در مسیر تهران – پرند و تهران – پیشوا، حجم قطارها در مسیر تهران – پرند از پنج زوج قطار به ۱۴ زوج افزایش یافته است.

مدیر پروژه قطارهای حومه ای شرکت راه آهن اظهار داشت: در مسیر تهران – پیشوا – گرمسار که پیش از این روزانه ۴ زوج قطار حومه ای داشت، اکنون به ۱۱ زوج افزایش یافته و تعداد مسافران این مسیر نیز طی ۲ سال گذشته سه برابر شده است.

به گفته قمری نژاد، با وجود کمبود ناوگان در این بخش، تلاش شده از ابتدای امسال ۱۱ رام قطار ریل باس به ناوگان قطارهای حومه ای افزوده و با تکمیل و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز، خدمات مناسبی به مسافران در حومه شهرها ارائه شود.

وی با اشاره به افزایش خطوط ریلی قطارهای حومه ای در اطراف شهر تهران گفت: دوخطه شدن مسیر تهران – ورامین – گرمسار در مراحل پایانی است و امیدواریم امسال به بهره برداری برسد.

مدیر پروژه قطارهای حومه ای شرکت راه آهن یادآور شد: دو خطه شدن مسیر تهران – پرند و تهران – کرج – هشتگرد تا قزوین نیز در دست اقدام است.

به گفته قمری نژاد، هدف شرکت راه آهن اتصال خطوط مترو به شبکه ریلی کشور است تا این دو شبکه بتوانند به صورت یکپارچه به مردم خدمت رسانی کنند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات قطارهای حومه ای در اطراف کلانشهرها معمولا سود آور نیست بلکه دولت ها با اختصاص یارانه زیان این بخش را تامین می کنند، گفت: ۳۵ درصد سفر قطارهای حومه ای در کشور به تهران اختصاص دارد و سالیانه ۲.۵ میلیون سفر در اطراف پایتخت توسط قطارهای حومه ای انجام می شود.

قمری نژاد با اشاره به تعداد سفرهای حومه ای و محلی در اطراف کلانشهرها اظهار داشت: اکنون تعداد سفرهای حومه ای در اطراف کلانشهرها به ۶ میلیون سفر افزایش یافته و سهم این قطارها از سفرهای کشور حدود یک درصد است؛ بنابراین توسعه این قطارهای در اطراف تهران، اصفهان، تبریز، قزوین، ساری و قائمشهر از اولویت های شرکت راه آهن به شمار می رود.

مدیر پروژه قطارهای حومه ای شرکت راه آهن گفت: اکنون در ۱۰ استان تهران، البرز، قزوین، قم، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، خوزستان، لرستان، مازندران و گلستان قطارهای حومه ای فعال است و امیدواریم با آغاز فعالیت شرکت قطارهای حومه ای، شاهد شتاب بیشتر در توسعه قطارهای حومه ای در اطراف کلانشهرها باشیم.

به گزارش ایرنا، بر اساس تکالیف برنامه ششم توسعه، شرکت قطارهای حومه ای پس از تدوین اساسنامه آن در وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه آهن و تایید هیات دولت، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی تیرماه امسال در دیدار نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی درباره حجم ترددها بین تهران و حومه آن گفت: روزانه بین ۳۲۶ هزار وسیله نقلیه بین تهران و کرج در تردد هستند که این رقم در مسیر ورامین ۱۷۳ هزار، شهریار ۱۷۱ هزار و ساوه ۱۶۹ هزار دستگاه وسیله نقلیه برآورد می شود.

وی خواستار حمایت مجلس شورای اسلامی برای توسعه قطارهای حومه ای با هدف کاستن از بار ترافیکی در شریان های حمل و نقل استان تهران و دیگر کلانشهرها شد.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=7925

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.