• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

احتمال در نظرگیری بودجه مجزا جهت راه اندازی راه آهن شلمچه بصره

  • کد خبر : 2285
  • ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴
احتمال در نظرگیری بودجه مجزا جهت راه اندازی راه آهن شلمچه بصره

0 (0) حسین هاشمی تختی نماینده مردم هرمزگان و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با عیارآنلاین، پیرامون تکمیل ۳۲ کیلومتر باقی مانده از راه آهن شلمچه بصره که ۶ سال از امضاء تفاهم نامه آن می گذرد، گفت: در خصوص افزایش تسهیلات رفاهی زیارت عتبات عالیات اربعین از جمله موضوع راه اندازی […]

0
(0)

حسین هاشمی تختی نماینده مردم هرمزگان و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با عیارآنلاین، پیرامون تکمیل ۳۲ کیلومتر باقی مانده از راه آهن شلمچه بصره که ۶ سال از امضاء تفاهم نامه آن می گذرد، گفت: در خصوص افزایش تسهیلات رفاهی زیارت عتبات عالیات اربعین از جمله موضوع راه اندازی راه آهن شلمچه به بصره، وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه و مدیر عامل راه آهن را به کمیسیون عمران دعوت کردیم و تذکرات لازم را دادیم.

وی افزود: در این جلسه به این عزیزان گفتیم که مسیر ریلی شلمچه بصره که ۳۲ کیلومتر بیشتر نیست باید هموار شود چراکه این مسیر ریلی فواید بسیاری دارد و استفاد از آن فقط منوط به یکی دو سال نیست، هر ساله زائر آنجا می‌رود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت جاده‎های منهی به عراق هم خوب نیست، گفت: برای دو بانده کردن گفتیم حتما باید اعتبار بگذارند. تا لب مرز جاهایی که مرز است زائران می روند می‌گفتیم در طول سال هم ترافیک دارد در ایام اربعین هم بیشتر می شود.

هاشمی افزود: در جلسه مذکور هم برای راه آهن و هم برای جاده تاکید شد و نهایتا قرار شد برنامه اجرایی را آقای نوبخت و وزیر راه و شهرسازی بیاورند که این عملیاتی شود.

ایشان در رابطه با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیاردی ایران در این پروژه افزود: ما محدودیت مالی داریم گفتیم برنامه آن را بیاورد بالاخره یکی از نیازهای اساسی ماست. جزو مطالبات مردم ایران است حتی اگر شده از جاهایی که خیلی ضروری نیست را باید بزنند و این جا تحقق پیدا کند اما تصمیم بر این شد که این کار صورت بگیرد اما چون گفتند محدودیت مالی داریم گفتیم شما برنامه بیاورید.

هاشمی در ادامه گفت: این کار باید تحقق پیدا کند ما این را در دستور کار داریم حتی براساس ماده ۴۹ آیین نامه داخلی مجلس، خواستیم که گزارش بدهند اگر نیازی به اصلاح قانون برای بودجه بود مجلس این آمادگی را دارد که کمک کند.

این نماینده مجلس در رابطه با قرار گرفتن این موضوع در ردیف بودجه گفت: احتمال آن وجود دارد که جهت تامین مالی راه آهن شلمچه بصره مجلس ورود پیدا کند و در ردیف بودجه سال ۹۷ این موضوع گنجانده شود، منتهی باید همه ظرفیت‌ها و نیازها را ببینیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=2285

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.