• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
6
مدیرعامل راه آهن ج.ا.ا

هدف‌گذاری رسیدن به جابجایی ۴۰ میلیون مسافر برای ۳ سال آینده

  • کد خبر : 35948
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
هدف‌گذاری رسیدن به جابجایی ۴۰ میلیون مسافر برای ۳ سال آینده
مدیرعامل راه آهن با اشاره به رکورد جابه‌جایی مسافر با قطار گفت: با هدف‌گذاری‌های انجام‌ شده و در صورت تامین مالی از قبیل تهاتر نفت و تامین مالی از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید تلاش می‌کنیم در سه سال آینده به ۴۰ میلیون مسافر سالانه برسیم.
2.7
(19)

سید میعاد صالحی در مراسم جشن عبور از ۳۰ میلیون مسافر سالانه و شکسته شدن رکورد ۱۰۰ ساله حمل مسافر ریلی با حضور مدیران عامل شرکت‌های ریلی مسافری، مدیران ستاد و مناطق راه‌آهن و تعدادی از لکوموتیورانان و رؤسای قطارهای مسافری گفت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده از ابتدای امسال، به لطف خدا و تلاش‌های همکارانمان در راه‌آهن و شرکت‌های خصوصی روز دوشنبه (هفتم اسفندماه)، تعداد سالانه مسافران ریلی از مرز ۳۰ میلیون عبور کرد و امیدواریم تا پایان سال به عدد جابه‌جایی حدود ۳۲ میلیون نفر مسافر دست پیدا کنیم.

وی ادامه‌داد: با هدف‌گذاری های انجام شده و در صورت تأمین مالی از قبیل تهاتر نفت و تأمین مالی از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید تلاش می‌کنیم تا در سه سال آینده به عدد ۴۰ میلیون مسافر سالانه برسیم. برای اینکه به این هدف دست یابیم بایستی همگی تلاش کنیم و حدود ۵۰ هزار کارکنان بخش دولتی و خصوصی شبکه حمل و نقل ریلی کشور به‌صورت مستقیم در تلاش هستند تا این اتفاق ارزشمند رقم بخورد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هر نفر کیلومتر مسافر ریلی، حداقل ۲۰ سی‌سی صرفه‌جویی مصرف سوخت برای دولت به‌همراه دارد، خاطرنشان کرد: تعداد کشته‌های جاده‌ای در سال حدود ۲۰ هزار نفر و تعداد تصادفات جرحی و منجر به نقص عضو بیش از ۱۰ برابر این میزان بوده است در حالی که صنعت ریلی، به‌لحاظ ایمنی و عدم آسیب‌های جسمی و مالی، حوزه‌ای کاملاً متفاوت نسبت به جاده است.

صالحی ایمنی بالا، سهولت سفر و قیمت پایین قطار را سه عامل تقاضای بسیار زیاد مردم برای سفر با قطار ذکر کرد و گفت: از منظر اقتصادی مهم‌ترین مشکل صنعت حمل و نقل ریلی، این است که سال‌ها توجه چندانی به آن نشده است و این حوزه به‌ویژه بخش مسافری، بسیار مظلوم است.

وی با بیان اینکه حوزه مسافری در زیان است، افزود: ۱۴ سال قبل، حدود ۲۰۰۰ واگن مسافری در شبکه ریلی وجود داشت که اکنون به کمتر از هزار دستگاه کاهش یافته است و ما شبانه‌روز در حال تلاش هستیم تا حوزه ناوگان را تقویت کنیم.

به گزارش راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، معاون وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت خدمات رسانی مطلوب به مسافران ریلی در ایام سال تأکید و اظهار کرد: مسافران سفیران ما هستند و باید حداکثر تلاشمان را برای خدمت رسانی هر چه بهتر به مسافران انجام دهیم.

صالحی گفت: حوزه مسافری ریلی زیان‌ده شده و قیمت بلیت‌ها فاصله قابل توجهی با قیمت تمام شده دارد و معتقدیم باید مشوق‌های مالی لازم به حوزه مسافری ریلی از سوی دولت پرداخت شود تا اقتصاد حمل و نقل ریلی مسافری بتواند مانا و سودده باشد، در غیر این صورت روند فرسایشی ناوگان ریلی مسافری ادامه خواهد یافت.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.7 / 5. تعداد آرا: 19

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=35948
  • نویسنده : حق پناه
  • ارسال توسط :
  • منبع : اخبار اره آهن

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.