• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

توسعه تورهای سیاحتی و زیارتی از ظرفیت های بارز قم است و باید از راه آهن بیشترین بهره را برد

  • کد خبر : 15816
  • ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۳
توسعه تورهای سیاحتی و زیارتی از ظرفیت های بارز قم است و باید از راه آهن بیشترین بهره را برد

0 (0) حضرت آیت الله اعرافی در دیدار با مدیر کل و کارکنان راه آهن قم : توسعه تورهای سیاحتی و زیارتی از ظرفیت های بارز قم است و باید از راه آهن بیشترین بهره را برد. مدیر حوزه های علمیه، با فرمانده بسیج راه آهن و مدیرکل راه آهن قم و کارکنان آن، توسعه […]

0
(0)

حضرت آیت الله اعرافی در دیدار با مدیر کل و کارکنان راه آهن قم :

توسعه تورهای سیاحتی و زیارتی از ظرفیت های بارز قم است و باید از راه آهن بیشترین بهره را برد.

مدیر حوزه های علمیه، با فرمانده بسیج راه آهن و مدیرکل راه آهن قم و کارکنان آن، توسعه تورهای سیاحتی و زیارتی را از ویژگی ها و ظرفیت های بارز شهر مقدس قم دانست و گفت: باید چشم اندازهای مختلف ۵ ساله و ۲۰ ساله ای را به منظور جهت دهی به فعالیت ها ترسیم نموده، از وفاق و اجماع استانی برای توسعه راه آهن، حداکثر استفاده را داشته باشیم.

آیت الله علیرضا اعرافی، امروز در دیدار با محسن اعتماد مدیر کل راه آهن قم و سرهنگ داود عباس زاده مشاور مدیر عامل و فرمانده بسیج راه آهن کشور، که در دفتر مدیر حوزه های علمیه کشور و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، ضمن خیر مقدم به خدمتگزاران زوار کریمه اهل بیت علیهم السلام، تصریح کرد: راه آهن نقش برجسته ای را در عرصه های مختلف زندگی ایفا نموده، همه فرازهای زندگی بشر امروزی به نوعی با راه آهن گره خورده است.

وی با بیان این که توسعه ریل و قطار به عنوان وسیله ای ایمن، کم خطر و پر فایده از برنامه های مهم کشور به شمار می رود، به مراودات بین المللی و فرا استانی کم نظیر قم اشاره نمود و خاطرنشان کرد: حجم بالای حضور نخبگانی از سراسر جهان و نیز اشتیاق پرشور زائران و وجود رفت و آمد های فراوان به شهر مقدس قم، اهمیت فراهم سازی زیرساخت های اساسی در حوزه های مختلف خدمت رسانی را دو چندان نموده است.

آیت الله اعرافی ضمن تأکید بر توجه به چشم انداز های توسعه ای، ابراز داشت: باید از ظرفیت تمام ارگان ها، نهاد ها و مراکز استان برای ایجاد وفاق همگانی در خدمت رسانی بایسته به همشهریان و زائران کریمه اهل بیت علیهم السلام حداکثر استفاده را داشته باشیم.

وی ضمن تقدیر از بهبود نظم و انضباط راه آهن در ارائه خدمات سریع و خوب به مسافران و زائران، تصریح کرد: ایران آمال تمام آزادگان جهان و شهر مقدس قم نیز دیار امید این عزیزان است؛ نیاز است تا با ارتقاء تعاملات میان دستگاهی، دستاوردهای ارزشمندی را در حوزه خدمت رسانی رقم بزنیم.

مدیر حوزه های علمیه بر توجه روزافزون به مباحث فرهنگی و مذهبی تأکید نمود و خاطرنشان کرد: قطار از مهمترین بسترهای ارتقاء سطح فرهنگی و از بهترین مکان ها برای فرهنگ سازی است؛ فعال سازی این ظرفیت مهم، نیازمند ترسیم برنامه های منسجم و هدفمند است.

آیت الله اعرافی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تقدیر و سپاس از تلاش شبانه روزی مدیرکل و کارکنان راه آهن، برای این عزیزان آرزوی توفیق روزافزون نمود.

مدیر کل راه آهن قم نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارش عملکرد اداره کل راه آهن قم در سال 97 گفت: در سال 97 بیش از دو میلیون و سیصد هزارنفر مسافر از طریق ناوگان ریلی استان جابجا شدند، که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته است.

محسن اعتماد مدیر کل راه آهن قم افزود: با توجه به موقعیت استراتژیک راه آهن قم و قرار گیری در مرکز شهر، مورد اقبال مردم قرار گرفته و این امر موجب کسب رتبه سوم مسافری در کشور شده است.

وی همچنین بر تحقق شعار سال مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر رونق تولید تاکید کرد: یکی از ابزارها و مؤلفه های های رونق تولید، حمل و نقل است و راه آهن می تواند در تحقق شعار سال نقش آفرینی کند.

مدیر کل راه آهن قم گفت: در استان قم 30 درصد مسافرت ها با قطار انجام می شود که نسبت به سایر مراکز استانها از آمار خوبی برخوردار است.

وی در پایان گفت: در حوزه بار نیز در سال 97 توانستیم 98 درصد از برنامه باری را تحقق ببخشیم.

در ادامه این دیدار سرهنگ عباس زاده مشاور مدیر عامل و فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن کشور با اشاره به اقدامات شرکت راه آهن طی دوران دفاع مقدس اظهار داشت: در زمان جنگ تحمیلی، راه‌آهن به استثنای نیروهای مسلح و جهاد سازندگی، در میان دستگاه ها نقش ممتاز و بی بدیلی داشته است.

وی گفت: راه‌آهن در دوران دفاع مقدس، با جابجایی جانبازان، سربازان، پیکرهای پاک شهدا و ابزار جنگی و تغییر کاربری کارگاه های ریلی به تعمیرگاه ادوات نظامی، نقش مهمی در حفظ و پاسداشت نظام اسلامی ایفا کرد که در این مسیر، حضور بیش از ۵ هزار رزمنده از خانواده راه‌آهن با تقدیم ۲۴۸ شهید، ۲۰۹ آزاده و ۱۲۰۰ جانباز همراه بوده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=15816

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.