• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

توسعه صنایع فولادی خوزستان همزمان با احداث خط ریلی اهواز- اصفهان

  • کد خبر : 28758
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
توسعه صنایع فولادی خوزستان همزمان با احداث خط ریلی اهواز- اصفهان
مدیرکل راه آهن جنوب با اشاره به اینکه احداث خط ریلی اهواز- اصفهان صنعت فولاد استان و حتی کشور را متحول می‌کند، گفت: دسترسی بهتر صنایع استان به مواد اولیه فولادی از طریق این خط ریلی باعث توسعه و رونق هرچه بیشتر این صنعت خواهد شد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا ،عبدالکریم درویش‌زاده روز دوشنبه در نشست مجمع نمایندگان مردم استان خوزستان در اداره کل راه آهن جنوب اظهارداشت: مطالعات این طرح در سال ۱۳۴۸ پیش از بررسی‌های نیازسنجی، توسط یک شرکت ایتالیایی انجام شد که این امر نشان‌دهنده اهمیت اجرایی شدن خط ریلی اهواز-ایذه-شهرکرد- اصفهان است.

 

وی ادامه‌داد: در نهایت اجرایی شدن این پروژه در سال ۱۳۹۳ از سوی مجموعه های استانی و کشور مورد تاکید قرار گرفت و یک شرکت وابسته به کشور کره جنوبی تکمیل و بروز رسانی مطالعات این طرح را انجام داد.

 

مدیرکل راه آهن جنوب اجرای این طرح را با توجه به در حال ساخت بودن کارخانجات متعدد فولادی در استان ضروری دانست و گفت: این خط آهن برای ظرفیت ۱۶.۵ میلیون تن جابجایی بار طراحی شده و این درحالی است که از هم‌اکنون به میزان ۲۰ میلیون تن ظرفیت بار در استان وجود دارد.

 

درویش زاده با بیان اینکه بهره‌برداری از این پروژه از مهمترین پروژه‌های با توجیه‌ اقتصادی بسیار بالا در کشور است، گفت: این خط ریلی به طول ۵۰۸ کیلومتر احداث می‌شود که سرعت حرکت قطار مسافری در این مسیر ۱۶۰ کیلومتر و قطار باری ۱۲۰ کیلومتر برنامه‌ریزی شده است.

 

وی ادامه‌داد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته در سال ۹۶، اعتبار مورد نیاز برای ساخت این خط ریلی ۱۵۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال معادل پنج میلیارد یورو برآورد شده است.

 

مشارکت منطقه آزاد اروند در ساخت خط ریلی بندر امام خمینی(ره)- خرمشهر

 

این مقام مسئول در اداره کل راه آهن جنوب همچنین ساخت خط ریلی بندر امام خمینی(ره)- شادگان – خرمشهر را به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان دانست و افزود: بر اساس مذاکرات صورت گرفته، این پروژه یک هزار ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که قرار است با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند اجرایی شود.

 

درویش‌زاده تصریح‌کرد: با احداث این خط ریلی، بندر امام خمینی (ره) به شلمچه و سپس استان بصره در کشور عراق و بعد از آن نیز به کشور سوریه متصل خواهد شد.

 

خطوط راه آهن جنوب ۶۹۹ کیلومتر طول دارد که ۲۶۴ کیلومتر خطوط فرعی، مانوری، صنعتی و تجاری دارد.

راه‌آهن جنوب دارای سه مسیر اهواز – اندیمشک ( تا ایستگاه هفت تپه )، اهواز – بندر امامخمینی(ره) – ماهشهر، و اهواز – خرمشهر – شلمچه است که در مجموع دارای ۱۸ ایستگاه است. طول خطوط اصلی و فرعی به ترتیب ۳۹۳ و ۱۸۰ کیلومتر است.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28758

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.