• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

خط ریلی یونسی به گناباد ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

  • کد خبر : 29577
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۷:۲۶
خط ریلی یونسی به گناباد ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
فرماندار گناباد گفت: احداث خط ریلی یونسی بجستان به گناباد به عنوان قطعه نخست طرح خط ریلی مشهد به زاهدان و چابهار تاکنون ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا، حامد قربانی روز سه‌شنبه در جریان بازدید مسوولان شهرستان‌های گناباد و قائنات استان خراسان جنوبی از روند اجرایی خط ریلی یونسی به گناباد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: اجرا و توسعه کمی و کیفی طرح‌های عمرانی از جمله خط آهن نشان دهنده توجه دولت به عمران و رونق اقتصادی شرق کشور و استان‌های خراسان رضوی و جنوبی است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیتهای قائنات و گناباد با تکمیل و بهره‌برداری از خط ریلی شاهد رونق اقتصادی بیشتر در منطقه خواهیم بود و امیدوارم با درایت و پیگیری نمایندگان دو شهرستان در مجلس شورای اسلامی و اختصاص اعتبار مناسب روند اجرای آن سرعت یابد و این مناطق از مواهب آن برخوردار شوند.

فرماندار گناباد گفت: اجرای طرح‌های راه آهن نقش مهمی در توسعه و رونق اقتصادی مناطق مختلف و به خصوص گناباد دارد و با توجه به مقرون به صرفه بودن حمل کالا توسط ناوگان ریلی در شرایط افزایش قیمت موجب شکوفایی صنعت و معدن و اقتصاد منطقه می‌شود.

محمد کریمی فرماندار قائنات استان خراسان جنوبی هم با اشاره به نقش خط ریلی در توسعه پایدار شرق کشور گفت: با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی و منابغ غنی زیرزمینی شهرستان‌های گناباد و قائنات و وجود فولاد و کارخانه سیمان قائن اجرای خط ریلی بستر مهم رونق منطقه را هموار و در جذب سرمایه گذار دراین مناطق نقش مهمی دارد.

مدیر عامل شرکت کیهان راه شرق و پیمانکار احداث خط ریلی یونسی به گناباد نیز گفت: اجرای این طرح از سال ۱۳۹۶ با مبلغ اولیه ۵۷۰ میلیارد ریال آغاز شد و در مراحل بعدی اعتبار تخصیصی به آن به یک هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

جواد سلیمانی افزود: از مجموع ۲۰۰ دهنه پل که در این مسیر احداث می‌شود ۱۵۰ دهنه پل به اتمام رسیده و برای اجرای این طرح دو میلیون و ۵۰۰ مترمکعب خاکبرداری و خاکریزی انجام شده است.

وی ادامه داد: در صورت رفع مشکل کمبود منابع مالی و تخصیص به موقع اعتبارات زیرسازی طرح خط ریلی یونسی به بجستان تا دو ماه آینده به اتمام می رسد.

فرمانداران و نمایندگان شهرستانهای گناباد و قائنات در مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه از روند اجرایی طرح خط ریلی یونسی بجستان به گناباد بازدید کردند.

طرح اتصال خط آهن مشهد به زاهدان از ایستگاه یونسی بجستان به طول ۹۰۱ کیلومتر از آذر ماه سال ۱۳۹۶ آغاز شده و تا سال ۱۴۰۴ به بهره برداری می رسد.
این خط ریلی در مجموع دارای ۳۸ ایستگاه است که دو ایستگاه آن در طول قطعه نخست در یونسی و گناباد قرار دارد.
مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29577

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.