• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

راه های ریلی کشور از امنیت بالایی برخوردار است/ لزوم استفاده از وسایل کمک بازرسی نوین

  • کد خبر : 26359
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴
راه های ریلی کشور از امنیت بالایی برخوردار است/ لزوم استفاده از وسایل کمک بازرسی نوین
جانشین پلیس راه آهن کشور گفت: امروزه با تعامل بسیار خوب مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و همکاران ما در سراسر کشور و سایر مدیران کل نواحی هیچ گونه موارد ضد امنیتی نداشته ایم که این باعث افتخار ناجا و راه آهن است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از بسیج ، سرهنگ “ابولقاسم ابراهیم گل” در جلسه تعیین تکلیف حوزه سرزمینی پلیس راه آهن قزوین که با حضور معاون عملیات پلیس راه آهن، مدیران کل راه آهن شمالغرب و رشت و تعدادی از مسئولان انتظامی استان برگزار شد، اظهار داشت: صنعت ریلی به علت ارزان و در دسترس بودن مورد توجه همه مردم است که هر چه امنیت بالاتری داشته باشد مورد اعتمادتر هم است.

وی ادامه داد: پلیس راه آهن کشور برابر قانون ناجا عهده دار برقراری نظم و امنیت و پیشگیری انواع جرایم در صنعت حمل و نقل ریلی کشور است.

جانشین فرماندهی پلیس راه آهن کشور بیان کرد: امروزه با تعامل بسیار خوب مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و همکاران ما در سراسر کشور و سایر مدیران کل نواحی هیچ گونه موارد ضد امنیتی نداشته ایم که این باعث افتخار ناجا و راه آهن است.

وی مطرح کرد: با توجه به گسترش خطوط ریلی و از طرفی مواردی که در سلسله مراتب ناجا و مدیر عامل راه آهن و وزارت راه و ترابری انجام می شود به خاطر تغییرات در حوزه سرزمینی این ادارات بررسی چگونگی ادامه فعالیت پلیس راه آهن “هشتگرد و قزوین” با توجه به مرزبندی اخیر، اداره کل راه آهن تهران شمال غرب و شماره دو و بررسی شروع به فعالیت کوپ های تابعه مورد ارزیابی قرار می گیرد.

این مقام انتظامی گفت: خواسته ما به عنوان خادم مردم از مسئولان این است که لازم می دانیم در زمان ایجاد خطوط ریلی و همچنین در زمان مرزبندی و مشخص شدن ابتدا و انتهای حوزه های استحفاظی، لازم است نظریه ها و پیوست نظامی و امنیتی پلیس لحاظ شود.

ابراهیم گل بیان کرد: تشکیل نواحی یا اداره کل باید به صورتی برنامه ریزی شود که در هر استان که خطوط ریلی دارد و یا توقف و بیس قطارها وجود دارد، همه اختیارات در همان استان با مسئول مربوطه باشد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در زمان ایجاد خطوط ریلی پس از تایید نهایی همزمان نسبت به ایجاد ساختمان و محل استقرار پلیس دقت شود که به محض بهره برداری بتوانیم همزمان و همگام با راه آهن در آنجا مستقر شویم.

ابراهیم گل تاکید کرد: رسیدگی به پرونده های قضائی یکی از مسائل بسیار مهمی است که در راه آهن انجام می شود و باید در هر شهرستان بر اساس اختیارات دادستان آن شهرستان نسبت به موضوعات رسیدگی کنیم که اگر حیطه اختیارات نباشد حتما باید از نیابت بهره ببریم که این از توان انتظامی در آن منطقه می کاهد.

جانشین فرماندهی پلیس راه آهن کشور گفت: حضور و پای کار بودن نمایندگان حقوقی راه آهن جمهوری اسلامی در طرح های دعاوی به عنوان مدعی در تمام نقاطی که پلیس می خواهد مواردی را بررسی کند، الزام دارد.

وی بیان داشت: اکثر خطوط ریلی در حاشیه روستاها، شهرک ها و مناطق کشاورزی است و قبل از اینکه بخواهیم خطوط ریلی را بررسی کنیم راه های دسترسی مجاز برای این عزیزان را پیش بینی کنیم که مشکلی برای صنعت حمل و نقل پیش نیاید.

ابراهیم گل خاطر نشان کرد: فعال کردن گشت با توجه به صعب العبور بودن برخی مناطق از ضروریاتی است که در ارتقاء امنیت و پیشگیری از جرایم کمک موثری به مجموعه می کند.

جانشین فرماندهی پلیس راه آهن کشور عنوان کرد: نظارت بر عملکرد کیفی راهبانان و کارکنانی که نگهداری خطوط و ابنیه حوزه ریلی را به عهده دارند توسط مسولان نواحی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به کیفیت خطوط ریلی و جایگاه بین المللی راه آهن کشور بیان کرد: بستر های لازم در ایستگاه های مرزی باید لحاظ شود تا بتوانیم در آنجا استقرار یابیم.

این مقام انتظامی اذعان داشت: حضور پر رنگ روابط عمومی نواحی برای برجسته سازی اقدامات پلیس و خود راه آهن برای پیشگیری از هر مشکلی حائز اهمیت است.

ابراهیم گل یادآور شد: امروزه با پیشرفت تکنولوزی، کلیه وسایل بازرسی باید از دستگاه های کمک بازرسی برجسته و نوین در حد توان مجموعه و ساخت کشور خودمان استفاده کنیم.

جانشین پلیس راه آهن کشور در خاتمه یادآور شد: توجه به نصب دوربین های مدار بسته به خصوص در مناطق صعب العبور و پل هایی که در نواحی مختلف قرار دارند در موضوع امنیتی مهم و مورد توجه مسولان شهرستانی هستند و باید بر کیفیت و فراوانی آنها افزوده شود.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=26359

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.