• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

سهم پایین دولت در پروژه‌های مترو و قطار شهری

  • کد خبر : 31928
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
سهم پایین دولت در پروژه‌های مترو و قطار شهری
مدیرعامل اتحادیه شرکتهای قطار شهری کشور گفت: طی سنوات گذشته و با توجه به مشکلات اقتصادی گریبان‌گیر دولت از میزان اعتبارات دولتی سهم کمتری به بخش پروژه‌های مترو و قطار شهری تخصیص داده شده که امیدواریم در طی سالیان آتی این میزان اعتبارات افزایش چشمگیری یابد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از فارس ، اردشیر احمدزاده مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور شامگاه دوشنبه در مجمع عمومی این اتحادیه که با حضور مدیران عامل سازمان‌ها و شرکت‌های قطار شهری و اعضای اتحادیه در محل احداث مترو اسلامشهر برگزار شد، اظهار کرد: پروژه‌های قطار شهری زمانی موفق می‌شوند و پیشرفت خواهند کرد که همراهی مجموعه مدیریت شهری را داشته باشند.

وی گفت: با شکل گیری اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور و به منظور سرعت بخشیدن به فعالیت پروژه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های مختلف با پیگیری‌های به عمل آمده، اتحادیه در کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی دارای یک کرسی شده و علاوه بر آن ۱۰ کارگروه تخصصی و فنی در زمینه‌های مختلف فنی، عمرانی، اداری، مالی، ایمنی و سایر موارد تشکیل و موضوعات را پیگیری می‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و تأثیرات آن بر روی پروژه‌های قطار شهری بیان کرد: پیشرفت‌های موجود در پروژه‌ها حاصل حمایت‌ها و همراهی مدیریت شهری بوده و در شهرهایی که مدیران شهری و شهرداران اهمیت اجرای پروژه مترو را باور دارند، شاهد پیشرفت خوبی در اجرای طرح و تأمین منابع مالی آن هستیم.

احمدزاده اجرای طرح‌های مترو را حاصل همراهی و حمایت های بین بخشی دانسته و تأکید کرد: در حال حاضر در پنج شهر کشور خطوط مترو احداث و به بهره‌برداری رسیده و در چهار شهر دیگر نیز پروژه‌ها در حال اجرا هستند که امیدواریم با همراهی و همکاری مجموعه مدیریت شهری و حمایت‌های دولت هر چه سریع‌تر این طرح‌ها تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به مزایا و فواید توسعه شبکه ریلی گفت: با توجه به اینکه اجرای پروژه‌های قطار شهری سرمایه‌بر و نیازمند اعتبارات زیادی است، بر اساس قانون و توافقات به عمل آمده ۵۰ درصد از اعتبارات احداث مترو در هر شهر باید توسط شهرداری همان شهر تأمین و ۵۰ درصد باقیمانده نیز توسط دولت پرداخت می‌شود که در طی سنوات گذشته و با توجه به مشکلات اقتصادی گریبان‌گیر دولت از میزان اعتبارات دولتی سهم کمتری به بخش پروژه‌های مترو و قطار شهری تخصیص داده شده که امیدواریم در طی سالیان آتی این میزان اعتبارات افزایش چشمگیری یابد.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور با تأکید بر توجه ویژه دولت و حاکمیت به پروژه‌های قطار شهری و مترو، خاطرنشان کرد: با توجه به وجود مشکلات ناشی از تحریم‌ها، محدودیت در ورود کالا و تجهیزات مورد نیاز و نوسانات ارز، انتظار می‌رود با عزم و اراده مسؤولان و حمایت حداکثری مدیران شهری بتوانیم در روند اجرای پروژه‌ها تسریع کنیم و هر چه سریع‌تر این طرح‌ها تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

احداث مترو وظیفه شهرداری نیست

حسین طلا شهردار اسلامشهر نیز در ادامه این جلسه با قدردانی از تلاش‌های انجام گرفته در اجرای پروژه ملی مترو اسلامشهر اظهار کرد: اتفاق ایجاد شده در اجرای پروژه مترو اسلامشهر مدیون وحدت، همدلی و همراهی همه مسؤولان شهر است که به‌رغم وجود دیدگاه‌های سیاسی مختلف و متضاد، همگی دست به دست هم داده و برای رفع موانع تلاش کردند.

وی با اشاره به اینکه احداث مترو وظیفه شهرداری نیست، بیان کرد: در راستای خدمات رسانی به مردم منطقه و رفع مشکلات حمل و نقل و ترافیک و حفظ محیط زیست با همت مجموعه مدیریت شهری اسلامشهر، این طرح ملی آغاز و در حال اجرا است و تاکنون بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات درآمدهای شهرداری اسلامشهر صرف این پروژه شده، درحالی که از محل اعتبارات دولتی قریب به ۳۰ میلیارد تومان تخصیص و تزریق شده است.

شهردار اسلامشهر با اشاره به دیگر طرح‌های عمرانی شهرداری اسلامشهر، تأکید کرد: اجرای کمربندی شمالی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان شروع شده و در حال اجرا است، در کنار این اقدامات ۳۱۳ نفر از پرسنل شهرداری طی سه سال گذشته بازنشسته و تمام سنوات خدمت آن‌ها پرداخت شده است.

طلا با قدردانی از همراهی مدیران استانی و شهرستانی در اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: با توجه به آثار و برکات احداث مترو در بحث‌های حمل و نقل و کاهش ترافیک، باید پیش از تکمیل و بهره‌برداری از این طرح ملی، پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی و موارد دیگر موردنیاز هم طراحی، تدوین و تأمین شود تا در آینده از بروز مشکلات احتمالی پیشگیری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، مدیران عامل سازمان‌ها و شرکت‌های قطار شهری و اعضای اتحادیه‌های شرکت‌های قطار شهری کشور، پیش از تشکیل مجمع عمومی این اتحادیه از تونل‌های در حال احداث مترو اسلامشهر بازدید و از نزدیک در جریان روند اجرایی این طرح ملی قرار گرفتند و در جلسه مجمع عمومی درباره موارد مختلف همکاری بین شرکت‌ها و سازمان‌های قطارشهری، برای پیشبرد طرح‌ها بحث و تبادل نظر کردند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31928

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.