• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

سیستم های هوشمند در ایمنی حمل ونقل ریلی نقش مهمی ایفا می کنند

  • کد خبر : 16584
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹
سیستم های هوشمند در ایمنی حمل ونقل ریلی نقش مهمی ایفا می کنند

0 (0) مدیرعامل راه آهن درسومین نشست کارگروه مدیریت بحران: سیستم های هوشمند در ایمنی حمل ونقل ریلی نقش مهمی ایفا می کنند مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: نصب دوربین های نظارتی و استفاده از تجهیزات و سیستم های هوشمند در نقاط حساس شبکه و ایستگاه های راه آهن، در ارتقای ایمنی و جلوگیری […]

0
(0)

مدیرعامل راه آهن درسومین نشست کارگروه مدیریت بحران:
سیستم های هوشمند در ایمنی حمل ونقل ریلی نقش مهمی ایفا می کنند

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: نصب دوربین های نظارتی و استفاده از تجهیزات و سیستم های هوشمند در نقاط حساس شبکه و ایستگاه های راه آهن، در ارتقای ایمنی و جلوگیری از سوانح و حوادث نقش مهمی را ایفا می کنند

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، « سعید رسولی» در سومین نشست کارگروه مدیریت بحران و ارتقای ایمنی در راه آهن، افزود برنامه ریزی نصب دوربین های نظارتی در شبکه طوری باید انجام شود تا نقاط مهم و حساس خطوط ریلی به صورت مستمر پایش شوند.

معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: ایجاد انگیزه در پرسنل، اقدامات نوآورانه در آموزش و مهارت آموزی همراه با فرهنگ سازی در زمینه ایمنی، همواره ریسک‌ انجام امور را در بخش های مختلف حمل ونقل ریلی بیش از پیش کاهش خواهد داد.

وی یادآورشد: از طرفی نصب تابلوهای هشدار دهنده در ایستگاه‌ها و محیط کار سبب خواهد شد کارکنان راه‌آهن همیشه به احتیاط و رعایت ایمنی توجه داشته باشند و باید به سمتی حرکت کنیم که همکاران ما در محیط کار و در ارتباط با انجام وظایف محوله هر روز ایمنی را بیشتر رعایت کنند.

رسولی با اشاره به جاری شدن سیل در برخی از استان ها بیان کرد: هر چند که سیل بر زیرساخت‌های حمل و نقل جاده ای و ساختمانها خسارت زیادی وارد کرد، اما میزان خسارت سیلاب بر زیرساخت های ریلی در این استان ها بسیار اندک بود و اگر هم سیل آسیبی زد بلافاصله نقاط آسیب‌ به دست همکاران عزیز مرمت شد و این نشان داد که توسعه زیر ساخت های ریلی مزیت های زیادی برای کشور دارد و جزو مولفه های مهم در پدافند غیر عامل است.

مدیرعامل راه آهن تاکید کرد: برای آمادگی بیشتر و مقابله با هرگونه حوادث احتمالی در آینده باید با تشکیل کارگروه پیگیری و اقدام، شرایط و وضعیت مناطق سیل زده بررسی و پس از مستند سازی آن موضوع در کارگاه‌های آموزشی مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا همکاران ما از تجارب گذشته استفاده کنند.

رسولی در پایان با بیان اینکه در این راستا باید منابع مالی و اعتبارات تخصیصی بر اساس اولویت‌ها هزینه شود، گفت: اولویت بندی هزینه ها همراه با رعایت صرفه جویی ها و تدبیر، کمک بزرگی به ما در استفاده بهینه از منابع خواهد بود.

گفتنی است، در این جلسه که با حضور معاونین، اعضای کمیسیون عالی سوانح و اعضای کارگروه مدیریت بحران و ارتقای ایمنی در راه آهن برگزار شد سوانح و حوادث سال ۹۷ خطوط ریلی با مقایسه سال های گذشته مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین در این جلسه از زحمات همه همکاران که در قالب گروه های ۱۲ گانه، تمام شبکه راه آهن کشور را مورد بازدید قرار داده و گزارش های بسیار ارزنده ای در ارتباط با برآورد خسارت ناشی از سیل و آسیب شناسی شبکه پیشنهاد های اجرایی ارائه داده بودند، تقدیر و تشکر شد و مقرر گردید گزارش های تهیه شده توسط تیم های کارشناسی راه آهن ملاک و مبنای اقدام برای اصلاح و مقاوم سازی شبکه مورد توجه قرار گیرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=16584

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.