• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

قطار گردشگری لرستان افتتاح شد + عکس

  • کد خبر : 15451
  • ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
قطار گردشگری لرستان افتتاح شد + عکس

0 (0) قطار گردشگری لرستان افتتاح شد قطار گردشگری لرستان با ظرفیت 336 صندلی در چهار واگن امروز 29 اسفند ماه با حضور مسئولان استانی در ایستگاه راه آهن دورود افتتاح شد. به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در جمع خبرنگاران گفت: آبشارهای بیشه، آب گرمه، عیدانه، جلوه های بی […]

0
(0)

قطار گردشگری لرستان افتتاح شد
قطار گردشگری لرستان با ظرفیت 336 صندلی در چهار واگن امروز 29 اسفند ماه با حضور مسئولان استانی در ایستگاه راه آهن دورود افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در جمع خبرنگاران گفت: آبشارهای بیشه، آب گرمه، عیدانه، جلوه های بی نظیر از زندگی روستایی در آب شباندر، چشمه آب درمانی گوگردی چم سنگر و شاهکار مهندسی صنعت حمل و نقل ریلی در ایستگاه سپیدشت در کنار رودخانه خروشان سزار از جمله جلوه های ویژه و جاذبه های گردشگری در مسیر حرکت این قطار گردشگری است.
سید امین قاسمی بیان کرد: اقامت در اقامتگاه های بوم گردی، طبخ و سرو غذاهای بومی و اجرای موسیقی محلی در طی این مسافرت ریلی در کنار بازدید از آثار تاریخی شهرهای خرم آباد و بروجرد و جاذبه های طبیعی گردشگری شهرستان الیگودرز از برنامه های در نظر گرفته شده دراین بسته گردشگری است.
مجری طرح قطار گردشگری لرستان در خصوص مسیر پیش بینی شده برای این قطار اظهارداشت: مبدا حرکت این قطار دورود است و 14 ایستگاه برای توقف دارد که یکی از مزیت‌های مهم آن در فاصله توقف بین 2 ایستگاه بلاگ است.
حامد خلیلی افزود: قطار گردشگری لرستان از ایستگاه دورود به سمت ایستگاه چم‌چیت (بازدید از آبشار آبگرمه) آبشار عیدانه و سپس بیشه حرکت می‌کند.
وی اضافه کرد: بعد از آن به ایستگاه 501 (بازدید از روستای آب‌شبان) و سپس ایستگاه 503 یا همان قاب عکس سه ‌وجهی می‌رسد که این ایستگاه به گونه‌ای است تا مسافر در حالت ایستاده 2 تونل، یک پل و یک آبشار را همزمان ببیند.
مجری طرح قطار گردشگری لرستان ادامه داد: این قطار در گام بعدی به ایستگاه سپیددشت می‌رسد که به دلیل شکل هندسی و پیچ‌هایی که در مسیر وجود دارد، از آن به عنوان شاهکار مهندسی ریلی کشور یاد می‌شود و در ادامه مسیر ایستگاه چم سنگر، کشور و بازدید از جاذبه‌های ایستگاه و چشمه آب گوگرد تعریف شده است.
خلیلی گفت: بعد از آن قطار به ایستگاه 538 می‌رسد که این ایستگاه نیز دارای صخره‌های باستانی محل زندگی پرندگان است.
وی در خصوص مسیر برگشت این قطار افزود: در مسیر برگشت به پل آب مامون می‌رسیم که در آنجا موسیقی محلی و بازارچه‌هایی برای عرضه تولیدات و محصولات روستایی و صنایع ‌دستی ایجاد شده و ایستگاه دورود پایان مسیر خواهد بود.
قطار گردشگری لرستان صبح روز 29 اسفند ماه با حضور احمد مراد پور معاون عمرانی استاندار، اسد عبدالهی فرماندار خرم آباد و امین قاسمی مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان افتتاح شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=15451

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.