• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

لزوم توسعه قطار‌های حومه‌ای در کشور با تمرکز بر کلان شهر‌ها

  • کد خبر : 14472
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۸
لزوم توسعه قطار‌های حومه‌ای در کشور با تمرکز بر کلان شهر‌ها

0 (0) وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: لزوم توسعه قطار‌های حومه‌ای در کشور با تمرکز بر کلان شهر‌ها مهندس محمد اسلامی: سیاست توسعه قطار‌های حومه‌ای برای افزایش رفاه مردم و سبک شدن ترافیک جاده‌ای با قوت ادامه می‌یابد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز قم، وزير راه و شهرسازي عصر امروز در گفتگو […]

0
(0)

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

لزوم توسعه قطار‌های حومه‌ای در کشور با تمرکز بر کلان شهر‌ها

مهندس محمد اسلامی: سیاست توسعه قطار‌های حومه‌ای برای افزایش رفاه مردم و سبک شدن ترافیک جاده‌ای با قوت ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز قم، وزير راه و شهرسازي عصر امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما مرکز قم، توسعه قطارهاي حومه اي به ويژه در کلان شهرها را مورد توجه قرار داد و گفت: در دولت دوازدهم، با استفاده از قطارهاي حومه اي، هشت ميليون مسافر جابجا شده است که نشان دهنده افزايش دو و نیم برابري و نسبت به پارسال سی درصد افزايش داشته است.

آقاي اسلامي تصريح کرد: سياست توسعه قطارهاي حومه اي براي افزايش رفاه مردم و سبک شدن ترافيک جاده اي با قوت ادامه مي يابد.

آقاي اسلامي گفت: افزايش تعداد قطارهاي حومه اي قم -تهران نيز در دستور کار است که البته مستلزم ايجاد جاذبه هاي لازم براي شرکت هاي حمل و نقل ريلي است.

وزير راه و شهرسازي گفت: توسعه حمل و نقل ريلي بار هم از سياست هاي اين وزارتخانه است بگونه اي که بتواند مراکز بار را در کشور وارد ريل کند.

وی همچنین با بیان اینکه مشکلات اجراي پروژه قطار سريع السير تهران قم اصفهان از سه هفته گذشته برطرف شده است گفت:اين سوژه سال گذشته، با رکود بودجه بود اما در مذاکره با سرمايه گذار از سه هفته پيش مشکلات اوليه آن برطرف شده است و انتظار مي رود سريعتر به پيش رود.

آقای اسلامی گفت: عمليات اجرايي اين پروژه با نظام ساخت ايستگاهها حداقل سه و نیم سال ديگر به طول مي انجامد و پس از آن مراحل راه اندازي آغاز خواهد شد.

وزير راه و شهرسازي تاکيد کرد: هزينه اجراي اين طرح با فاينانس خارجي انجام مي شود. بگونه اي که هشتاد و پنج درصد سهم فاينانسور (سرمايه گذاري خارجي)و پانزده درصد سهم جمهوري اسلامي ايران است.

آقاي اسلامي در پاسخ به سئوال خبرنگار ما که مجموع اعتبار اين طرح تا پايان پانزده هزار ميليارد تومان اعلام شده است گفت: آنچه در بودجه کشور آمده، هزينه ازادسازي و تملک و سهم پانزده درصدي کشور است و بقيه طرح با سرمايه خارجي انجام مي شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=14472

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.