• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

هیچ انسدادی در شبکه ریلی نداریم

  • کد خبر : 23679
  • ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
هیچ انسدادی در شبکه ریلی نداریم
معاون وزیر راه وشهرسازی درباره تخریب زیرساخت‌های خط آهن زاهدان- میرجاوه بر اثر آبگرفتگی گفت: این خط قدمت 100 ساله دارد و از جمله خطوط فوق عریض محسوب می‌شود که فقط قطارهای پاکستان از این طریق وارد زاهدان می‌شوند که تعمیر اساسی آن جزو اولویت‌ها است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایلنا، سعید رسولی درباره انسداد خط آهن زاهدان- میرجاوه که مسیر اتصال پاکستان به ایران است، اظهار داشت: این خط قدمت ۱۰۰ ساله دارد و از جمله خطوط فوق عریض محسوب می‌شود که فقط قطارهای پاکستان از این طریق وارد زاهدان می‌شوند و محموله‌ها را تخلیه یا بارگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: این خط برای تردد قطار پاکستان به ایران است و تردد بر روی این خط بسیار کم است و زیرسازی‌های آن به یک قرن قبل برمی‌گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به خطوط فوق عریض در کشورمان گفت: عرض خط آهن ایران ۱۴۳۵ میلی‌متر است. عرض خطوط آهن کشورهای حوزه سی.آی.اس ۱۵۲۰ میلی‌متر است اما عرض خطوط آهن فوق عریض از این اعداد هم بیشتر است و به ۱۶۷۶ میلی‌متر می‌رسد، این خط اتصال پاکستان (مسیر تفتان- کویته) به زاهدان-میرجاوه باید مورد تعمیر و اصلاح خط قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه این خط آهن مهندسی جدید ندارد، گفت: هر بار با وقوع سیلاب زیر این خط شسته می‌شود و البته بلافاصله مورد مرمت قرار می‌گیرد اما اخیرا در سفر وزیر راه‌آهن پاکستان به این توافق رسیدیم که ایران مسیر خط آهن زاهدان- میرجاوه و پاکستان مسیر خط آهن تفتان- کویته را در خاک خود مورد بازسازی قرار بدهد و بتوانیم ارتباط ریلی در یک بستر استاندارد را داشته باشیم.

رسولی با تاکید بر اینکه خط آهن زاهدان- میرجاوه سال ۱۲۹۸ مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، گفت: با هر بارندگی سیل‌آسا شاهد انسداد این مسیر هستیم. بنابراین بازسازی اصلی و استاندارد این خط آهن در اولویت پروژه‌های راه‌آهن قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به غیر از خط زاهدان- میرجاوه تمام شبکه ریلی کشور از جمله شبکه ریلی در استان‌های سیلابی باز هستند و شاهد هیچ انسدادی نیستیم، گفت: روز گذشته هم در مسیر زاهدان بوژی یک دستگاه لکوموتیو از ریل خارج شد که مسئله جدی نبود و لحظاتی بعد مسیر بازگشایی و قطار به حرکت خود ادامه داد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23679

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.