• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

پرداخت تنها یک سوم مخارج ناوگان حمل و نقل شهری توسط شهروندان مشهدی

  • کد خبر : 23024
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳
پرداخت تنها یک سوم مخارج ناوگان حمل و نقل شهری توسط شهروندان مشهدی
شهروندان مشهدی فقط یک سوم هزینه‌های جاری ناوگان اتوبوسرانی و قطارشهری را می‌پردازند.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، رییس شورای اسلامی شهر مشهد امروز در جلسه علنی این شورا گفت: شهرداری این کلانشهر سالانه چهارهزار میلیارد ریال یارانه برای ناوگان اتوبوسرانی و قطارشهری پرداخت میکند.

محمدرضا حیدری افزود: دولت نیز باید به قوانین مصوب در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی نظیر قانون هدفمندی یارانه‌ها، قانون هوای پاک، قانون سهم عوارض شهرداری‌ها از محل عوارض سوخت و قانون حمل و نقل عمومی متعهد باشد.

وی گفت:در روزهای اخیر دولت سهم شهرداری تهران را برای توسعه حمل و نقل عمومی پرداخت کرده‌ است بنا بر این شهردار مشهد نیز باید سهم این شهرداری برای خرید اتوبوس و امثال آن را از دولت مطالبه کند.

رییس شورای شهر مشهد گفت:آلودگی هوا از اصلی‌ترین دغدغه‌های کلانشهرهاست و ضرورت دارد همه دستگاه‌های مرتبط برای کنترل آلودگی هوا کنار هم قرار گیرند.

حیدری با بیان اینکه شاخص آلایندگی امسال عدد۵۵ است افزود: جلسه فوری کارگروه بحران شهری با حضور همه دستگاه‌های مرتبط با آلودگی هوا روز گذشته برگزار شده است و برنامه کوتاه مدتی برای کنترل این وضعیت تا هفته آینده توسط این کارگروه ارایه خواهدشد.

وی با اشاره به جابجایی روزانه ۲۱۰هزار نفر در مشهد از طریق خطوط قطارشهری گفت: برنامه‌های دراز مدت از جمله توسعه حمل و نقل ریلی، نوسازی و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی و توسعه خطوط تندرو در این کلانشهر ضروری است.

حیدری همچنین با اشاره به فرارسیدن شب یلدا گفت: برای بهره‌مندی همه اقشار از جشن یلدا پیشنهاد می‌شود پویش “نذر مهربانی” توسط معاونت فرهنگی و روابط عمومی شهرداری مشهد راه‌اندازی شود تا با تقسیم شادی‌ها در شرایط سخت اقتصادی، اقشار محروم نیز بتوانند در کنار خانواده خود این شب را با شادی سپری کنند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23024

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.