• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

پروژه راه‎آهن بوشهر تا تامین مالی فاینانس متوقف نمی شود

  • کد خبر : 22511
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
پروژه راه‎آهن بوشهر تا تامین مالی فاینانس متوقف نمی شود
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:نمی‌گذاریم پروژه راه‎آهن بوشهر تا تامین مالی فاینانس متوقف شود و حتما کمک خواهم کرد تا پروژه با سرعت مطلوب ادامه پیدا کند.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز به نقل ازمرکز اطلاع‌رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، محمدباقر نوبخت  اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف شد همه کسانی را که متقاضی دریافت کمک حمایت معیشتی هستند با سرعت و فوریت بررسی و به سازمان برنامه و بودجه اعلام کند و وجوهی که متعلق به آنهاست ظرف این ماه و حداکثر در پرداخت ماه آینده، به صورت دو پرداخت خواهد بود.

محمدباقر نوبخت در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر افزود: اکنون وظیفه داریم بررسی کنیم هر فرد و خانوار که بر اساس شاخص تعاون و رفاه شایسته پرداخت هستند یارانه معیشتی آنان پرداخت خواهد شود.
نوبخت ادامه داد: همچنین از همه شاغلان و بازنشستگان و مستمری بگیران کمیته امداد که باید به آن‌ها متمرکز شویم، حمایت ویژه خواهد شد.

وی با بیان این که سهمیه بندی بنزین را طبق قانون، برنامه و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید انجام می‌دادیم، افزود: در این بخش به دنبال محدود کردن مصرف هستیم تا منابع حاصل از آن نیز به مردم برگردانده شود.

به بیان نوبخت، سال ۹۵ تنها سالی بود که سهمیه ‎بندی انجام نشد و سال ۹۶ مجلس موافقت نکرد و در سال ۹۷ اصلا سهمیه‎ بندی را مناسب نمی‌دانستیم.
وی یادآور شد: امسال که نرخ ارز ثبات نسبی داشته و تورم‎ نقطه‌ای، ماهانه و سالانه روند کاهنده پیدا کرده خطر بزرگی کشور ما را تهدید می‌کند که وارد کننده بنزین شویم.
نوبخت اظهار کرد: با تداوم سیر صعودی مصرف بنزین پیش ‎بینی شده که امسال مصرف بنزین بالای ۱۰۶ میلیون لیتر در روز است و با این روند سال بعد باید بنزین را وارد می‌کردیم.
وی افزود: آمریکا یک لیتر بنزین نیز به ما نمی‎ دهد؛ آیا اگر کلیه ناوگان حمل و نقل کشور فلج شود بعد نمی‎ گویند که چرا نتوانستید تحریم احتمالی بنزین را مدیریت کنید.
نوبخت افزود: با این وجود سران نظام به این نتیجه رسیدند که باید این کار انجام شود.
وی ادامه داد: همه شاغلان و بازنشستگان ۱۵ درصد به پرداخت‎‌های آنان در سال آینده اضافه می‌شود و یک عدد دیگر هم به بازنشستگان و شاغلان پرداخت می‌شود.
رییس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: همچنین از محل مولد سازی دارایی ‎های بزرگی که دراختیار دولت است تلاش داریم تبعیض نسبت پرداختی به قراردادی‎‌ها و استخدامی ‎ها را همسان سازی کنیم.
وی یادآور شد: امسال حداقل ۶۶ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی داریم و درکنار این موارد هیچ گاه افراد تحت پوشش را فراموش نخواهیم کرد.
نوبخت بیان کرد: در کنار طرح‌هایی که برای کشور از جمله برای توسعه راه و بزرگراه‌ها داریم از اشتغال و مسکن محرومان غافل نخواهیم بود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: دشمنان حتی اجازه نمی‌دهند یک بشکه نفت برای خرید دارو صادر کنیم و ما را تحریم کامل نفتی کردند بانک ها، کشتیرانی، بیمه و هر چه که به ذهن برسد تحریم کردند.
وی اظهارکرد: با این وجود ایران یک کارگاه است و همه انتظار منابع مالی برای اجرای پروژه‌ها دارند ولی همه این مسائل در زمانی اتفاق افتاده که بی رحمانه‌ترین تحریم تاریخ معاصر رخ داده است.
نوبخت اظهار کرد:۱۵ آذرماه بودجه سال آینده تقدیم مجلس شود و چنانچه نمایندگان نیز به دلیل ماموریت کاری در حوزه ‏های خود باشند لایحه بودجه را همان روز با تمام مستندات به مجلس می‌فرستیم.
نوبخت گفت: قبل از اینکه لایحه در مجلس مطرح شود توضیح می‌دهیم که در این بودجه به رغم فشار به منابع مالی کشور رنج و فشار تحمیلی بر مردم را به شکل‎‌های مختلفی جبران می‎کنیم.
وی بیان کرد: برای نمونه در سال هر چه نفت بفروشیم با قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی کالای اساسی تامین و تقدیم مردم خواهد شد.
نوبخت یادآورشد: در این بودجه تمامی کالا‌های اساسی به رغم اینکه نرخ ارز در بازار‌ها به هر نرخ دیگری باشد همچنان با نرخ ۴۲۰۰ تومان تحویل مردم خواهدشد.
وی گفت: نمی‌گذاریم پروژه راه‎آهن بوشهر تا تامین مالی فاینانس متوقف شود و حتما کمک خواهم کرد تا پروژه با سرعت مطلوب ادامه پیدا کند.
وی با بیان اینکه با فعال بودن پروژه‎ها پوزخند زده می‎ شود به آنانی که فکر می‎کردند کشور را فلج کردند افزود: دشمنان اتفاق کوچکی که در ایران رخ دهد جشن می‎گیرند کار تمام شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: بیش از یکسال است روز شنبه در اروپا اعتراض می‌کنند حالا یک اتفاقی هم در کشور ما بیفتد، همه جا مردم می‌توانند اعتراض کنند.
وی اظهار کرد: دشمنان از تحریم‎ها راهی به پیش نبردند و امیدشان به این قبیل مسائل است که انسجام و همدلی مردم آن را خنثی می‎کند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=22511

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.