• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر تا پایان سال ۹۹

  • کد خبر : 16252
  • ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر تا پایان سال ۹۹

0 (0) رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد: اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر تا پایان سال ۹۹ نوبخت با اشاره به اینکه هزینه ۴۰ میلیارد تومانی استملاک اراضی پروژه راه‌آهن رشت به انزلی اختصاص یافته است، گفت: مسیر ریلی خلیج فارس به دریای خزر باید تا پایان سال ۹۹ متصل شود […]

0
(0)

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد:
اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر تا پایان سال ۹۹

نوبخت با اشاره به اینکه هزینه ۴۰ میلیارد تومانی استملاک اراضی پروژه راه‌آهن رشت به انزلی اختصاص یافته است، گفت: مسیر ریلی خلیج فارس به دریای خزر باید تا پایان سال ۹۹ متصل شود و دولت و سازمان برنامه و بودجه مصمم به اجرای این طرح است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، محمدباقر نوبخت امشب (پنج‌شنبه، 22 فروردین) در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که در استانداری گیلان برگزار شد، گفت: سرعت بخشیدن به احداث آزادراه در قطعه منجیل و رودبار از اولویت‌های چهارگانه سازمان برنامه و بودجه کشور در جغرافیای گیلان طی سال جاری است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: احداث این آزادراه، بیشتر از اینکه به گیلانیان ارتباط پیدا کند به کل ایران مرتبط است زیرا همه سال در ایام تعطیلات جمعیت زیادی از مردم برای سفر در این قطعه دچار مشکل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام شده و جلسه با پیمانکاران قرار است تا پایان سال آینده این قطعه آزاد راه افتتاح شود، تاکید کرد: این مسیر هشت کیلومتری قرار است توسط دو پیمانکار با هزینه ۴۰۰ میلیارد تومان احداث شود و ابلاغ‌ها به پیمانکاران انجام شده است.

نوبخت با بیان اینکه قطعه آزادراه منجیل و رودبار از اولویت‌های ملی ما است، افزود: پیش پرداخت پیمانکاران هم در همین ماه به آنها پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه موضوع راه‌آهن را از دیگر اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه برای گیلان دانست و گفت: خوشبختانه در پروژه راه‌آهن تهران به رشت که با حضور رئیس جمهور افتتاح شد، شاهد سرویس مناسب برای مسافران هستیم.

وی افزود: طی دو سفر که در سال جاری به گیلان داشتم، از راه آهن استفاده کردم و شاهد رضایت مردم از راه‌اندازی و سرویس‌دهی بودم.

نوبخت با اشاره به اینکه باید خط ریلی کشور که از مرزهای جنوبی کشور در خلیج فارس شروع می‌شود را به دریای خزر متصل کنیم، تصریح کرد: با توجه به آماده بودن مسیر آستارا – آستارا، ضرورت اتصال خط ریلی کشور به کشورهای همسایه شمالی وجود دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه هزینه ۴۰ میلیارد تومانی استملاک اراضی پروژه راه‌آهن رشت به انزلی اختصاص یافته است، گفت: مسیر ریلی خلیج فارس به دریای خزر باید تا پایان سال ۹۹ متصل شود و دولت و سازمان برنامه و بودجه مصمم به اجرای این طرح است.

وی در ادامه با بیان اینکه پروژه راه‌آهن بندرانزلی به آستارا نیز از لحاظ مالی مشکلی ندارد، تصریح کرد: باید روند اجرای استملاک اراضی به سرعت آغاز و موارد مورد نیاز برای تجهیز کارگاه و آغاز روند اجرایی پروژه آماده شود.

نوبخت، اشتغال جوانان را از دیگر اولویت‌های سازمان برنامه بودجه کشور برای گیلان عنوان و اظهار کرد: متاسفانه ده‌ها جوان بیکار در گیلان داریم و با توجه به بیانیه گام دوم و راهبرد رونق تولید در سال 98 که توسط مقام معظم رهبری مشخص شده است، باید در این زمینه تلاش کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه دولت آماده استقبال از سرمایه‌گذار در پروژه‌های پتروشیمی است، خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها که وزیر نفت نیز به دنبال اجرای آن است، باید در نزدیکی دریا اجرا شود و از آب دریا برای خنک‌سازی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به تلاش ارزشمند استاندار گیلان در بحث آب‌بندان‌ها در موج‌های بارشی سال جاری، اذعان کرد: در بارش‌های اخیر، نزولات جوی گیلان به مراتب بیشتر از دیگر استان‌های درگیر سیل بود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=16252

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.