• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

استفاده حدود ۲ میلیون نفر از مترو

  • کد خبر : 24168
  • ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶
استفاده حدود ۲ میلیون نفر از مترو
بعد از افزایش نرخ بنزین در آبان، استقبال مردم از مترو افزایش چشمگیری یافت.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از صدا و سیما، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: بعد از افزایش نرخ بنزین در آبان، استقبال مردم از مترو افزایش چشمگیری یافت و امروز به طور متوسط روزانه یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از مترو استفاده می‌کنند.
علی امام در همایش حمل و نقل ریلی و رونق تولید فرصت‌ها و ظرفیت‌ها که امروز در دانشگاه علم و صنعت تهران برگزار شد افزود: هم اکنون خطوط هفت گانه مترو تهران با ۲۳۵ کیلومتر طول و ۱۲۵ ایستگاه با حداکثر ظرفیت ممکن در خدمت مسافران است و در سال‌های گذشته در بخش‌های طراحی و ساخت ایستگاه بطور کامل به خودکفایی رسیده ایم.
وی افزود: در بخش تجهیزات ثابت و ناوگان هنوز در بخش‌هایی از کشور‌های خارجی خرید می‌کنیم که البته در این بخش با توجه به محدود بودن سازندگان و خریداران، برای تولید کنندگان داخلی چندان توجیه اقتصادی وجود ندارد.
امام درباره استفاده حداکثری از توان تولید کنندگان داخلی در تجهیزات خطوط مترو گفت: از ابتدای امسال کارگروه ساخت داخل در شرکت مترو ایجاد شد که بصورت منظم جلسات و بازدید‌هایی از واحد‌های تولیدی داشته است و در بخش‌های مهمی از کارخانجات و صنایع موفق به عقد قرارداد با شرکت‌های ایرانی شده ایم که پیشتر مشابه محصولات آن‌ها را از خارج خریداری می‌کردیم.
وی افزود: در بخش‌هایی از جمله باتری لیتیومی، اتوماسیون پست ها، سیستم مه پاش، تهویه ایستگاهها، اعلام و اطفای حریق، سوزن و … سفارش‌های زیادی به شرکت‌های داخلی داده ایم.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه ایمنی و رعایت استاندارد در تولیدات داخل را شرط اصلی و لازم در عقد قرارداد با تولید کنندگان داخلی دانست و افزود: به هیچ وجه نمی‌توانیم در این بخش خطر کنیم چرا که بخش مترو بصورت مستقیم با ایمنی مردم ارتباط دارد و نمی‌توانیم بگوییم، چون کالایی در داخل تولید می‌شود در مترو از آن استفاده کنیم.
وی کار در بخش مترو را بخاطر ماهیت زیر زمینی بودن آن و همچنین وابسته نبودن به بودجه‌های دولتی بسیار سخت و طاقت فرسا دانست و تصریح کرد: به دلیل این ماهیت سخت و پیچیده، به هیچ وجه نمی‌توانیم در امنیت و ایمنی مردم خطر کنیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=24168

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.