• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

ایران آماده راه‌اندازی خط آهن کربلا

  • کد خبر : 1091
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
ایران آماده راه‌اندازی خط آهن کربلا

0 (0) ایران آماده راه‌اندازی خط آهن کربلا معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن گفت: تکمیل 35 کیلومتر باقی مانده از خط آهن ایران – کربلا بر عهده دولت عراق است تا اقداماتی را جهت ساخت آن انجام دهد. به گفته معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن تکمیل 35 کیلومتر باقی‌مانده از خط‌آهن […]

0
(0)

ایران آماده راه‌اندازی خط آهن کربلا

معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن گفت: تکمیل 35 کیلومتر باقی مانده از خط آهن ایران – کربلا بر عهده دولت عراق است تا اقداماتی را جهت ساخت آن انجام دهد.

به گفته معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن تکمیل 35 کیلومتر باقی‌مانده از خط‌آهن ایران – کربلا بر عهده دولت عراق است تا اقداماتی را جهت ساخت آن انجام دهد.

مازیار یزدانی، درباره علت تاخیر در راه‌اندازی خط‌آهن کربلا گفت: در مسیر کربلا پلی به نام پل بصره وجود دارد که ساخت آن برعهده دولت ایران است و نیز تکمیل 35 کیلومتر باقی‌مانده از خط ‌آهن ایران – کربلا براساس توافقاتی که مابین دولت ایران با عراق صورت گرفته بر عهده دولت عراق است.

یزدانی در ادامه بیان کرد: رئیس راه‌آهن عراق اعلام کرده است که در حال حاضر با محدودیت اعتباری روبرو هستند و اکنون قادر به تکمیل ریل گذاری این مسیر نخواهند بود.

یزدانی افزود: علی‌رغم اینکه ما پیمانکار اصلی را جهت احداث پل انتخاب کردیم و از آمادگی لازم برای عمل به تعهدات خود برخورداریم اما تعهد طرف عراقی اکنون متوقف شده و باعث شد تا قادر به تکمیل این پروژه در موعد مقرر برای استفاده زائران اربعین از خط‌آهن ایران – کربلا برای سفر به کربلا در این ایام نباشیم.

معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن گفت: حدود 150 میلیارد تومان هزینه پل و نیز مبلغ 170 میلیارد تومان صرف هزینه راه آهن بوده است.

به گزارش ایسکانیوز یزدانی اظهار داشت: در سال جاری همانند سال‌های گذشته حمل‌و‌نقل در این مسیر به صورت ترکیبی و بخشی از انتقال مسافران در مسیر کربلا که ناقص است از طریق اتوبوس ویژه انجام می شود.

معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن با تاکید بر اینکه ریل‌گذاری خط‌آهن ایران – کربلا نقش بسزایی را در افزایش میزان مسافران از طریق این مسیر ایفا می‌کند، گفت: براساس پیش‌بینی‌ها در زمان راه‌اندازی این خط‌آهن و امکان انتقال مسافران،جذب بسیار بالایی را در حمل و نقل مسافران از طریق این خط شاهد خواهیم بود.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=1091

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.