• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

برگزاری دوره دانش‌افزایی «حقوق شهروندی» در راه‌آهن

  • کد خبر : 13261
  • ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
برگزاری دوره دانش‌افزایی «حقوق شهروندی» در راه‌آهن

0 (0) با حضور دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی انجام شد: برگزاری دوره دانش‌افزایی «حقوق شهروندی» در راه‌آهن دوره دانش‌افزایی «حقوق شهروندی» امروز چهارشنبه ۱۲ دی با حضور دکتر الهام امین زاده دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در ساختمان مرکزی راه‌آهن برگزار شد.به گزارش روابط عمومی راه‌آهن، امین زاده در این جلسه موضوع […]

0
(0)
با حضور دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی انجام شد:

برگزاری دوره دانش‌افزایی «حقوق شهروندی» در راه‌آهن


دوره دانش‌افزایی «حقوق شهروندی» امروز چهارشنبه ۱۲ دی با حضور دکتر الهام امین زاده دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در ساختمان مرکزی راه‌آهن برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی راه‌آهن، امین زاده در این جلسه موضوع حقوق مسافران ریلی را بررسی و تأکید کرد: شبکه ریلی شبکه‌ای امن و ارزان برای عموم مردم است و از این رو سهولت دسترسی شهروندان به شبکه ریلی ضروری است.
وی ضمن مقایسه حقوق شهروندی در بخش ریلی در کشورهای اروپایی و هند با ایران، یادآور شد: برای مسافران هم تکالیفی در مقابل شبکه ریلی وجود دارد که رعایت آن موجب جذاب شدن استفاده از شبکه ریلی می‌شود.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور ضمن تشریح تفاوت حقوق بشر و حقوق شهروندی گفت: یکی از مؤلفه‌های قدرت در جامعه، سرمایه‌های اجتماعی بوده و ضروری است برای تحقق حقوق شهروندی در دستگاه‌های مختلف، آموزش، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در رسانه‌ها و فضای مجازی به‌خوبی انجام شود.
امین زاده با یادآوری اینکه، ایران اولین کشور منطقه در به رسمیت شناختن حقوق بشر است، اضافه کرد: رعایت حقوق شهروند، موجب افزایش اعتماد عمومی شده و حمل‌ونقل ریلی فرصت مناسبی است که شهروند، بتواند حقوق شهروندی خود را مطالبه کند.
وی تأکید کرد: ظرفیت راه‌آهن برای آموزش حقوق متقابل شهروند و راه‌آهن در طول سفر می‌تواند در این زمینه مورد استفاده قرار گیرد.
امین زاده همچنین پیشنهاد کرد: راه‌آهن می‌تواند در این زمینه از مدیران، کارمندان و مسافرینی که در زمینه حقوق شهروندی اهتمام داشته‌اند، تقدیر کند.
گفتنی است این جلسه با حضور معاونین مدیرعامل، مدیران ستاد و مناطق برگزار و سیر تحول حقوق شهروندی در تاریخ معاصر ایران و ابعاد حقوق شهروندی مورد بحث قرار گرفت.
همچنین در این جلسه که مدیران کل مناطق راه‌آهن از طریق ویدئو کنفرانس در آن شرکت داشتند، موضوعاتی چون ارتباط حقوق شهروندی با سلامت اجتماعی، راه های نظارت بر حقوق شهروندی، مصادیق و عوامل نقض حقوق شهروندی مطرح شد.

همچنین در این جلسه دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی به پرسش‌های حاضران پاسخ داد. 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=13261

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.