• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

تجربیات بازنشستگان در بهبود خدمات و توسعه راه آهن بسیار موثر است

  • کد خبر : 21835
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
تجربیات بازنشستگان در بهبود خدمات و توسعه راه آهن بسیار موثر است
حسن معینی اهری مترجم و بازنشسته راه آهن جمهوری اسلامی ایران در گفتگویی که با وی داشتیم از مسئولان خواست تا از تجربیات بازنشستگان در بهبود خدمات و توسعه راه آهن بهره گیرند.
0
(0)

حسن معینی اهری فردی فروتن و فوق العاده است. یعنی وقتی می‌نشینید تا با او حرف بزنید، در آن واحد متوجه می‌شوید تا دل‌تان بخواهد صمیمی است و شاید وی نیاز به معرفی نداشته باشد با این حال به رسم امانت داری و به یمن گفت‌وگویی که خواهید خواند، باید نوشت که از او چندین کتاب منتشر شده است و تعدادی کتاب نیز در دست تدوین دارد

در ذیل گفتگوی خبرنگار ریل نیوز را با این مترجم؛ نویسنده و بازنشسته راه آهن می خوانید:

لطفاً در مورد نحوه ورود خود به شرکت راه آهن توضیح دهید؟

از سال ۱۳۶۸ وارد راه آهن شدم و به شکل قراردادی به خدمت خود در راه آهن ادامه دادم و از آن زمان به بعد در قسمت های مختلف راه آهن از جمله جهاد خودکفایی، ذیحسابی، اداره کل کارگزینی، اداره کل خط و روابط بین الملل انجام وظیفه کردم.

در چه سالی بازنشسته شدید ؟

من پس از ۳۱ سال خدمت صادقانه در راه آهن در سال ۱۳۹۲ به افتخار بازنشستگی نائل شدم، پس از بازنشستگی نیز بیکار نبودم و تلاش کردم تا مجدداً به این شرکت خدمت کنم.

چگونه شد که پس از بازنشستگی دست به قلم شدید؟

افراد همیشه در زمان کار، آرزوهایی برای زمان بازنشستگی دارند و من نیز از این مساله مستثنی نبودم، بنابراین از این روی یه دلیل آنکه به زبان های ترکی استانبولی و آذری مسلط بودم، قلم بدست شده و کتابی را از زبان ترکی استانبولی ترجمه کردم که سال گذشته منتشر شد.
البته کتابهای دیگری هم را به رشته تحریر درآورده ام ، یکی از کتابها در زمینه اعداد فرا هوشمند ریاضی بود که افراد از ابتدایی تا دبیرستان و تمامی مقاطع تحصیلیمی توانند از مطالب مندرج آن استفاده کنند.
البته کتابی در مورد حذف رقم صفر از ریال نیز در دست تالیف دارم که امیدوارم به زودی به مرحله چاپ برسد.همچنین کتابی در رابطه با اقتصاد در دست تالیف دارم که تا پایان سال آماده چاپ می شود.

آیا تالیفات دیگری هم داشتید ؟

در دوران تحصیل خود چون به شعر و شاعری علاقمند بودم، همان زمان گاهی دست به قلم می شدم و و اشعار خود را می‌نوشتم ، حالا تمام این اشعار در مجموعه ای جمع آوری شده و آماده چاپ شده است.
این کتاب «دیوان مهتاب» نام دارد و به زبان آذری و فارسی تالیف شده است. همچنین کتابی با موضوع عرفانی به نام «اجداد کهن » در دست تالیف دارم که در آن به موضوع عادت گذشتگان و اثرات خوبی که در زندگی مردم داشته پرداختم که در دست تکمیل است .
کتاب «اجداد کهن » را به صورت حکایت نامه و داستان و شعر نوشتم.

به نظر می رسد ۶ کتاب به رشته تحریر درآورده اید آیا این عدد درست است؟

البته ۶ کتاب نوشته ام، اما تنها سه کتاب زیر چاپ رفته است.همچنین زمانی که در راه آهن فعالیت می کردم نیز درجشنواره های فارابی و خوارزمی شرکت کردم.
البته چاپ کتاب هزینه بر است و من انتظار دارم از آنجا که درآمد بازنشستگی ام چندان زیاد نیست راه آهن در این مسیر مرا یاری کند.
من راه آهنی هستم و اگر زمانی راه آهن بخواهد بگوید که در مجموعه خود چه همکارانی داشته افتخار می کنم که در جزو نویسندگان ومترجمین راه آهن جمهوری اسلامی ایران هستم.

آیا فرزندان شما هم به راه آهن علاقه دارند 

البته ، من تنها یک فرزند دارم که هم اکنون فوق لیسانس معماری است و در بخش طرح و پروژه راه آهن و به عنوان افسر وظیفه خدمت می کند و همه خانواده به دلیل خاطرات خوبی که از شرکت راه آهن داریم نسبت به این مجموعه احساس مسئولیت بزرگی داریم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=21835

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.