• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

تخلیه کالا در “راه‌آهن شمال ۲” ۱۳۴ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 31457
  • ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱:۴۹
تخلیه کالا در “راه‌آهن شمال ۲” ۱۳۴ درصد افزایش یافت
مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون تن کالا در راه‌آهن شمال ۲ تخلیه شده که نسبت به سال گذشته رشد ۱۳۴ درصدی داشته است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از تسنیم، غلامحسین ولدی اظهار داشت: با توجه به توسعه زیرساخت‌های ریلی در منطقه و همچنین اتصال بندر کاسپین به شبکه ریلی در آینده نزدیک، تأسیس شرکت‌های حمل و نقل ریلی در گیلان توجیه اقتصادی داشته و عامل برگشت سرمایه است.

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲  درباره بحث سرمایه‌گذاری با بیان اینکه اداره‌کل راه‌آهن شمال ۲  سرمایه گذار را همراهی کرده و فرآیند کار را تسهیل می‌کند افزود: تأسیس شرکت‌های حمل و نقل ریلی در استان گیلان باید در دستور کار بخش خصوصی قرار گیرد.

ولدی با اشاره به اینکه استان گیلان فاقد شرکت‌های حمل و نقل ریلی است تصریح کرد: برای بهره‌مندی بیش‌تر از مزایای صنعت حمل و نقل ریلی باید در استان گیلان شرکت‌های حمل و نقل ریلی تأسیس شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ ابراز داشت: در بازه زمانی ۹ ماهه امسال در مجموع ۲۸۴ هزار و ۸۷۲ تن کالا از طریق پایانه ریلی آستارا حمل شده که خوشبختانه این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۸ درصدی داشته است.

ولدی خاطرنشان کرد: همچنین در ۹ ماهه نخست امسال ۱۵۹ هزار و ۲۲۹ تن کالا از طریق پایانه ریلی آستارا به جمهوری آذربایجان صادر و تقریبا ۱۱۴ هزار تن کالا از طریق این پایانه وارد کشور شده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش‌از ۸۷۹ هزار تن کالا در پایانه ریلی راه‌آهن شمال ۲ بارگیری و بیش‌از یک میلیون تن کالا تخلیه شده که در زمینه بارگیری ۱۰۱ درصد و در زمینه تخلیه ۱۳۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ با بیان اینکه غلات، حبوبات، الوار و چوب عمده کالاهای ترانزیتی و وارداتی در پایانه ریلی آستارا هستند گفت: مقصد اصلی بارهای ترانزیتی پایانه ریلی آستارا، کشور عراق است.

ولدی اظهار داشت: میوه و تره‌بار، لوازم خانگی، مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی، سیمان، مواد غذایی و کلینر عمده کالاهایی است که از طریق  خط ریلی مذکور به کشور آذربایجان صادر می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ تصریح کرد: کشورهای روسیه، آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان، ازبکستان و قرقیزستان کشورهایی هستند که عمده تبادلات تجاری از طریق پایانه ریلی آستارا با آن‌ها انجام می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برای ترغیب شهروندان به منظور استفاده از ظرفیت ناوگان ریلی اقدامات خوبی در جهت افزایش سطح خدمات و ارتقاء کلاس قطارها انجام شده که راه‌اندازی قطار ۵ ستاره زندگی در مسیر رشت- تهران- مشهد از جمله‌ آن‌ها است.

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ با بیان اینکه اقدامات خوبی در جهت ترغیب شهروندان برای استفاده از  ناوگان ریلی انجام شده گفت: خدمات ارائه شده و همچنین ارائه خدمات جدید از طریق رسانه‌ها به شهروندان شریف استان گیلان اطلاع‌رسانی می‌شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31457

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.