• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

صادرات بیش از ۳۶ میلیون دلاری کالا از راه‌آهن آستارا در سال گذشته

  • کد خبر : 25530
  • ۰۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
صادرات بیش از ۳۶ میلیون دلاری کالا از راه‌آهن آستارا در سال گذشته
امیدی از صادرات بیش از ۱۲۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۶ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۲۹۱ دلار از راه آهن آستارا به خارج از کشور خبر داد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از شبستان ، «رسول امیدی» (۶ فروردین) در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: در سال گذشته ۱۲۰ هزار و ۶۸ تن کالا از راه‌آهن آستارا به خارج از کشور صادر شد.

مدیرکل گمرک بندر آستارا افزود: این مقدار کالا با ۲ هزار و ۱۵۸ واگن قطار به خارج از کشور صادر شد.

وی تصریح‌کرد: ارزش کالاهای صادر شده ۳۶ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۲۹۱ دلار است.

امیدی با اشاره به اینکه سنگ کلینگر، سیمان، کاشی و سرامیک، پلی اتیلن، پی وی سی، کربنات سدیم، کربنات کلسیم و پلی پروپلین از جمله کالاهای صادر شده به خارج از کشور بودند، گفت: مقصد عمده این میزان کالای صادرشده کشورهای اوکراین، فدراسیون روسیه، گرجستان و قزاقستان بود.

مدیرکل گمرک بندر آستارا با بیان اینکه در این مدت ۲۲۷ هزار و ۱۵۸ تن کالا به بارانداز راه‌آهن آستارا وارد شد، اظهار‌کرد: این مقدار کالا با سه هزار و ۶۳۲ واگن وارد بارانداز آستارا شدند.

وی گفت: ارزش این مقدار کالای وارد شده به بارانداز آستارا ۷۰ میلیون و ۶۰ هزار و ۶۰۵ دلار است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ام.دی. اف، غلات، ورق چند لا و چوب و انواع تخته از جمله کالاهای وارد شده غیرنفتی به بارانداز ریلی آستارا- آستارا بود، خاطرنشان کرد: این کالاها از کشورهای جمهوری آذربایجان و فدراسیون روسیه وارد بارانداز ریلی آستارا-آستارا شد.

امیدی میزان کالای ترانزیت ‌شده در خط ریلی آستارا – آستارا در سال گذشته را ۲۷ هزار و ۸۵۳ تن کالا به ارزش ۱۱۰ میلیون و ۴۲۸ هزار و ۲۴۱ دلار اعلام کرد و گفت: ترانزیت این میزان کالا با ۸۰۹ واگن قطار باری از روسیه و جمهوری آذربایجان به عراق و کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس بود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=25530

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.