• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

ظرفیت حمل بار ریلی شاهرود، در نیمه اول ۹۸ جهش خواهد کرد

  • کد خبر : 11985
  • ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵
ظرفیت حمل بار ریلی شاهرود، در نیمه اول ۹۸ جهش خواهد کرد

0 (0) جذب حداکثری بار در گفت و گو با مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۱ ؛ ظرفیت حمل بار ریلی شاهرود، در نیمه اول ۹۸ جهش خواهد کرد با احداث مسیر فرعی ۱۳ کیلومتری در نیمه اول سال ۹۸ در راه آهن شمال شرق (۱)، اولویت جذب حداکثری بار پیگیری و ۱۵۰ هزار تن بار […]

0
(0)

جذب حداکثری بار در گفت و گو با مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۱ ؛

ظرفیت حمل بار ریلی شاهرود، در نیمه اول ۹۸ جهش خواهد کرد

با احداث مسیر فرعی ۱۳ کیلومتری در نیمه اول سال ۹۸ در راه آهن شمال شرق (۱)، اولویت جذب حداکثری بار پیگیری و ۱۵۰ هزار تن بار روی ریل منتقل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، فرشاد زادخور، مدیر کل راه‌آهن شمالشرق ۱ (شاهرود) با اعلام این مطلب گفت: برای حمل بار فولاد کویر دامغان برنامه ریزی‌هایی انجام شده تا انتقال سالانه ۱۵۰ هزار تن بار این کارخانه به ریل، عملیاتی شود.

وی افزود: با احداث ۱۳ کیلومتر مسیر آنتی که طراحی و اخذ مجوز شده و هم اکنون درحال احداث است، در نیمه اول سال ۹۸ این زیرساخت آماده و فعال می‌شود.

تضمین ۵ میلیون تن بار سرامیک 

این مقام مسئول با اشاره به تلاش این اداره برای شناسایی چشمه‌های بار جدید گفت: در این حوزه ظرفیت‌ حمل گچ از کارخانه گچ سمنان را به عنوان یکی از قطب‌های تولید گچ کشور مد نظر قرار داده‌ایم تا حمل به تهران، زنجان ، اراک و …آغاز شود.

وی کاشی و سرامیک سمنان را از دیگر کالاهای صادراتی منطقه دانست و اضافه کرد: تفاهم نامه حمل بار با کارخانجات سیمان جوین، بجنورد و شاهرود امضا شده و در قالب این تفاهم نامه‌ها، طرف مقابل سالانه ۵ میلیون تن بار را تضمین کرده تا بار این کارخانه ها به آسیای میانه صادر شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق۱ اضافه کرد: بار سرامیک توسط خط فرعی ۲۷ کیلومتری از ایستگاه میان دره به شهر صنعتی سمنان حمل می‌شود؛ در سایت تخلیه و بارگیری شهر صنعتی سمنان نیز کاشی بارگیری و دانه روغنی تخلیه می‌شود.

افزایش ۶ درصدی بهره وری شش ماهه لکوموتیو

زادخور تاکید کرد: برای افزایش بهره وری ناوگان حمل بار، بهره وری بیشتر از لکوموتیو را مورد توجه قرار داده‌ایم و به طوری که متوسط بهره وری شش ماهه لکوموتیو راه‌آهن شمال شرق یک، ۶ درصد نسبت به بهره وری لکوموتیو در سطح کشور افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه متوسط بهره‌وری شش ماهه لکوموتیو در کل کشور ۶۶ بوده و این در حالی است که این میزان در شمال شرق یک به ۷۲ رسیده است، گفت: تردد روزانه ۸۰ رام قطار مسافری در محور شمال شرق مجالی برای تردد قطارهای باری نمی دهد اما با برنامه ریزی توانستیم تا این عدد را افزایش دهیم.

عملکرد روزانه ۴۰ واگن بارگیری

وی عمده بارهای حمل شده در این محور را کنسانتره ذغال سنگ، گچ ، کاشی و سرامیک عنوان کرد و افزود: مجموعاً روزانه ۴۰ واگن بارگیری و بار آن از این محور به سایر نقاط حمل و به همین میزان، تخلیه دانه های روغنی نیز در شهر صنعتی سمنان و سایر کالاهای دیگر انجام می شود که می توان گفت در مجموع روزانه ۸۰ واگن تخلیه و بارگیری در این اداره کل صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ امکان تخلیه و بارگیری در شهر صنعتی سمنان را افزایش داده‌ایم، افزود: در این شرایط از مرداد ماه امسال ظرفیت تخلیه و بارگیری در این منطقه ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی در تشریح این امکانات اضافه کرد: با اضافه کردن یک خط از خرداد ماه امسال، سایت شهر صنعتی سمنان را سه خطه کرده و این امر موجب این افزایش ظرفیت شده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=11985

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.