• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

قرارداد بازسازی ۵۵ واگن مسافربری در اراک منعقد شد

  • کد خبر : 23170
  • ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
قرارداد بازسازی ۵۵ واگن مسافربری در اراک منعقد شد
مدیرعامل شرکت واگن‌پارس اراک گفت: قرارداد بازسازی و تعمیراساسی ۵۵ واگن مسافربری بین شرکت مسافربری رجاء با این واحد تولیدی منعقد شد و عملیات اجرایی آن نیز به زودی آغاز می‌شود.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا، «محمدرضا مختاری» مطرح کرد: این قرارداد بر اساس تبصره ۱۸ قانون بودجه منعقد شده که بر این اساس دولت هزینه بازسازی واگن‌های مسافری و همچنین ساخت چند واگن جدید را به صورت تسهیلات به شرکت بهره‌بردار(رجاء) پرداخت و این شرکت نیز هزینه ساخت و بازسازی را به واگن‌سازی پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه بازسازی هر واگن مسافربری حدود ۱۵ میلیارد ریال هزینه دارد، ادامه داد: در گام اول این همکاری مشترک بین واگن‌پارس و شرکت رجاء، بازسازی اساسی تعداد ۲۵ دستگاه واگن با اعتباری معادل ۴۱۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت واگن‌پارس اراک بیان کرد: علاوه بر این، ساخت ۸ دستگاه واگن مسافری نو برای شرکت حمل و نقل ریلی رجا نیز دراین واحد تولیدی در حال انجام است و پیگیری‌ها برای توافقات نهایی ساخت ۲۰ دستگاه واگن مسافری جدید دیگر برای این شرکت از محل تبصره ۱۸ به ارزش یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ادامه دارد.

مختاری بیان کرد: پیگیری قرارداد ساخت و بازسازی واگن‌های مسافربری و باری بین شرکت واگن‌پارس اراک و شرکت رجاء از ۹ ماه پیش آغاز شد که اکنون با مساعدت شرکت رجاء و حمایت‌های همه جانبه مسوولان ملی و استانی به خصوص استاندار مرکزی منعقد شد. 

وی اظهار داشت: تسهیلات ارائه شده از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه حاصل توافق بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه است و مسوولان راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای اجرایی شدن این مهم اقدامات موثری انجام داده‌اند.

مدیرعامل شرکت واگن‌پارس اراک اضافه کرد: تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال امکان مناسبی برای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های بهره‌بردار مانند شرکت رجاء ایجاد کرده است که با اجرایی شدن آن گشایشی برای متقاضیان محصولات ریلی ایجاد می‌شود و رونق تولید درمجموعه واگن پارس و صنایع زیردستی آن نیز اتفاق می‌افتد.

شرکت واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است.

این شرکت در سال ۱۳۵۴ در اراک آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۶۴ با سرمایه گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.

کارگاه‌های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت ۳۳ هکتار جانمایی شده است.

این شرکت به عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی ایران است.

تا کنون ۱۲ هزار انواع واگن باری (نیمی از واگن‌های باری کشور)، ۴۰۰ دستگاه واگن مسافربری و ترنست و ۳۰۰ واگن مترو در شرکت واگن پارس اراک تولید شده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23170

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.