• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

محیط راه آهن برای مجرمین و خلاف کاران ناامن شده است/ رویکرد پلیس راه آهن مشارکت اجتماعی در تامین امنیت است

  • کد خبر : 13892
  • ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
محیط راه آهن برای مجرمین و خلاف کاران ناامن شده است/ رویکرد پلیس راه آهن مشارکت اجتماعی در تامین امنیت است

0 (0) فرمانده پیشگیری پلیس ناجا تاکید کرد: محیط راه آهن برای مجرمین و خلاف کاران ناامن شده است/ رویکرد پلیس راه آهن مشارکت اجتماعی در تامین امنیت است محیط راه آهن برای مجرمین و خلاف کاران ناامن شده است و با تغییر روش می توان عملکرد ها را افزایش داد. به گزارش روابط عمومی […]

0
(0)

فرمانده پیشگیری پلیس ناجا تاکید کرد:
محیط راه آهن برای مجرمین و خلاف کاران ناامن شده است/ رویکرد پلیس راه آهن مشارکت اجتماعی در تامین امنیت است

محیط راه آهن برای مجرمین و خلاف کاران ناامن شده است و با تغییر روش می توان عملکرد ها را افزایش داد.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سردار محمد شرفی فرمانده پلیس پیشگیری ناجا در نشست تخصصی معاونین و روسای تابعه پلیس راه آهن با اشاره به اینکه راه آهن از جمله مهمترین مولفه های توسعه و اقتدار در هر کشور است ، گفت: در ۴۰ سال گذشته راه آهن کمکهای بسیاری به نظام کرده که از جمله عملکرد این شرکت در هشت سال دفاع مقدس است . 
وی افزود: در زمان دفاع مقدس درست در زمانی که شبکه جاده ای کشور به دلیل بمباران های متعدد دشمن دچار مشکل شده بود، راه آهن در کنار رزمندگان بود و با جابجایی رزمندگان ، مجروحین، رساندن مهمات و تهیه نیازمندی های آنان نقش بسیار مهمی را ایفا کرد .
شرفی با بیان اینکه کارکنان راه آهن در کنار رزمندگان به شکلی گمنام ایفای نقش می کردند ، اضافه کرد: اگرچه کاستی هایی در پلیس راه آهن وجود دارد اما در حال حاضر پلیس در حال پوست اندازی و حرکتی رو به جلو است. 
وی با تاکید بر اینکه سرهنگ حشمت الله ملکی فرمانده پلیس راه آهن مطابق نقشه ترسیم شده پلیس حرکت می کند ، گفت: افزایش ۶۵ درصدی کشف سرقت ها و ۱۹ درصدی دستگیری سارقین در نه ماهه ابتدای امسال نشان دهنده رویکرد مثبت پلیس راه آهن و ناامنی محیط راه آهن برای مجرمین و سارقان است .
فرمانده پلیس پیشگیری ناجا افزود: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده ۳۰۷ درصد ، تعداد پرونده ها ۱۴ درصد و مواد مخدر مکشوفه ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب، افراد گران مایه زیادی در عرصه های علمی و مذهبی چون شهید رجایی و شهید مفتح و … توسط دشمنان ترور شدند ، افزود : دشمنان ایران ۸ سال جنگ را به مردم کشورمان تحمیل کردند و باترور و کشتار و.. سعی کردند تا قطار انقلاب را از حرکت بازدارند. 
شرفی اضافه کردند : رزمندگان و شهدای کشورمان با همه وجود از انقلاب اسلامی دفاع کردند و اجازه ندادند تا یک وجب از خاک کشورمان به دست بیگانگان و دشمنان بیافتد . 
فرمانده پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه دشمنان پس از جنگ ، تلاش کردند که با استفاده از ابزار تحریم ها، مردم کشورمان را تحت فشار قرار دهند ، گفت: تا کنون ۴۰ سال است که کشور تحت تحریم های همه جانبه دشمنان قرار دارد و با این حال مردم ایران از ارزشهای خود عدول نکرده اند .
وی با یادآوری اینکه پلیس در این دوران شرایط متفاوت تری را تجربه کرد ، افزود : در دوران اصلاحات رویکرد پلیس تنها برای مقابله با مجرم و جرم سلبی و سخت بود و دوران خوبی برای پلیس محسوب نمی شود، چرا که عقیده داریم پلیس باید در متن جامعه و همراه با مردم باشد تا عملکرد مطلوبی را ارائه دهد. 
شرفی با بیان اینکه رویکرد پلیس در مقطع فعلی، جامعه محور است ، اضافه کرد : دورساختن مجرم از جرم و برخورد سلبی با مجرمان تنهایکی از راهکارهای مثبت برای تامین امنیت بوده و اکنون پلیس معتقد است که امنیت مشارکتی بهترین رویه برای تامین امنیت در جامعه است .
فرمانده پیشگیری پلیس ناجا با یادآوری اینکه اگر در گذشته ساختار انتظامی و عملیاتی داشتیم و درحال حاضر به پلیس پیشگیری و معاونت اجتماعی بدل شده گفت: در این شرایط ما به افکار نخبگان و صاحبان علم در جامعه نزدیکتر خواهیم شد.
وی با اشاره به اینکه پلیس در نظر دارد پیشگیری را از ابعاد مختلف بررسی کند ، افزود: یکی از ابعاد این امر پیشگیری اجتماعی است و اینک الگوهای سنتی و برخورد آمرانه نقش خود را از دست داده است .
شرفی، آگاهی دادن به مردم برای پیشگیری از وقوع جرم را از دیگر ابعاد پیشگیری از وقوع جرم دانست و اضافه کرد: در حال حاضر حدود هزار نفر پلیس افتخاری و نگهبان محله، امنیت محلات و مجتمع های تجاری را تامین می کنند.
فرمانده پیشگیری پلیس ناجا منشاء شکل گیری پلیس افتخاری را را احساس مسئولیت اجتماعی، عمل به فرائض دینی و حفظ نظام عنوان کرد و گفت : پلیس افتخاری کمک می کند تا نیروی انتظامی عملکرد بهتری در ایجاد نظم و امنیت کشور داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه درآستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم ، افزود: نیروی انتظامی در زمره ۴ سازمان رسمی کشور قرار دارد که بر اساس نظر سنجی ها رتبه بالایی در کسب اعتماد مردم بدست آورده ، و پلیس باید این رویکرد را ادامه داده و هر روز بهتر از گذشته عمل کند . 
وی با یادآوری اینکه پلیس در مقایسه با ابتدای انقلاب اسلامی پیشرفت قابل توجهی داشته است ، گفت : پیشرفت های پلیس نه تنها با ابتدای انقلاب بلکه با چند سال گذشته قابل مقایسه نیست.

توسعه راه آهن، عملکرد و مسئولیت پلیس راه آهن را دوچندان کرده است 

سرهنگ حشمت الله ملکی فرمانده پلیس راه آهن کشور  نیز در این نشست گفت: همزمان با توسعه و پیشرفت راه آهن کشور، عملکرد و مسئولیت پلیس راه آهن دو چندان شده است . 
وی ادامه داد : حوزه فعالیت پلیس راه آهن بسیار گسترده و مناطق مختلف جغرافیای و اقلیمی کشور را در بر گرفته است.
وی با اشاره به اینکه تامین امنیت در راه آهن سخت و پیچیده و نیازمند مقدمات و موخراتی است ، افزود: عبور راه آهن از حاشیه شهرها با جغرافیای جرم متفاوت ، ویژگی های عمیق و متفاوتی را ایجاب می کند و پلیس راه آهن وظیفه دارد این امنیت را تامین کند. 
ملکی با قدردانی از حسن نظر و اعتماد نسبت به پلیس راه آهن اضافه کرد : تمام تلاش ما این است که مدیران راه آهن دغدغه امنیتی برای توسعه راه آهن نداشته باشند .
فرمانده پلیس راه آهن با اشاره به حمل چند صد میلیون بار و مسافر و سفرهای مختلف حومه ای و مناسبتی از جمله جابجایی زوار حضرت اباعبدالله حسین (ع) گفت : امنیت و آرامشی که مردم در طول این سفر ها دارند نشانگر تلاشی است که پلیس برای تامین امنیت و راه آهن برای فراهم کرن مقدمات این سفرها انجام می دهد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=13892

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.