• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

مراسم افتتاحیه اولین مانور ریلی در بندر شهید رجایی 

  • کد خبر : 16517
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
مراسم افتتاحیه اولین مانور ریلی در بندر شهید رجایی 

0 (0) امروز 8 اردیبهشت در اداره کل راه آهن هرمزگان برگزار شد؛  مراسم افتتاحیه اولین مانور ریلی در بندر شهید رجایی  این مراسم با حضور مدیرکل محترم امور لجستیک و حمل و نقل چند وجهی سازمان بنادر و دریانوردی و مدیران کل راه اهن هرمزگان، سیر و حرکت، بازرگانی داخلی، لجستیک و دفتر مهندسی […]

0
(0)

امروز 8 اردیبهشت در اداره کل راه آهن هرمزگان برگزار شد؛ 

مراسم افتتاحیه اولین مانور ریلی در بندر شهید رجایی 

این مراسم با حضور مدیرکل محترم امور لجستیک و حمل و نقل چند وجهی سازمان بنادر و دریانوردی و مدیران کل راه اهن هرمزگان، سیر و حرکت، بازرگانی داخلی، لجستیک و دفتر مهندسی حمل و نقل، مدعوین بخش های اپراتوری ریلی و خصوصی، گمرک و سایر ذی نفعان در ساختمان اداری سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان برگزار شد.

این مراسم از ساعت ۱۰ صبح مورخ ۲.۸. ۹۸ با هدف مانور کانتینر ریلی با مديريت و دبیری اداره کل لجستیک سازمان بنادر و دریانوردی شروع گردید.

در روز اول طرح مانور کانتینری کارگروه عملیاتی از خطوط مانوری، کانشیپ (کشتی کانتینری) و پایانه نفتی با حضور مدیران کل لجستیک سازمان بنادر و دریانوردی و بازرگانی داخلی و لجستیک راه آهن بازدید عملیاتی به عمل آوردند.

در ادامه برنامه‌های روز اول، جلسه بررسی و عملکرد تخلیه سایت بارکو در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس با حضور مدیران کل راه اهن هرمزگان، سیروحرکت و دفتر مهندسی حمل و نقل با میزبانی مدیر عامل مجتمع مذکور برگزار گردید. 

اهداف برگزاری مانور ریلی در بنادر ریل پایه کشور شامل مواردی چون سنجش میزان آمادگی لجستیکی بنادر در مواجه با شرایط اضطرار، سنجش میزان آمادگی زیرساخت‌های ریلی بنادر و راه آهن در بهره برداری از ظرفیت‌های موجود در بنادر، شناسایی نقاط ضعف، قوت و تهدیدها و فرصت های لجستیکی پیش روی بنادر ریل‌پایه، افزایش سطح هماهنگی عملیاتی و تحکیم روابط فیمابین بنادر کشور با گمرک، راه آهن و شرکت های کارگزار ریلی و تسهیل و تسریع حمل ریلی درون بندری است.

تعیین و شناسایی شاخص زمان در مراحل فرآیند و کاهش زمان آن

اجرای مانور از فردا روز ۲ شنبه مورخ ۲.۹. ۹۸ در اسکله آغاز و مرحله به مرحله از این فرآیند مورد ارزیابی و ثبت در چک لیست‌های تهیه شده انجام می شود .
این اقدام برای اولین بار در کشور صورت می شود و کلیه اطلاعات ثبت و فرآیند مورد تجزیه و تحلیل و کار سنجی قرار می گیرد تا به حداقل زمان ماندگاری در بندر دست یابیم.

این مانور تا مراسم اختتامیه در روز ۳ شنبه به پایان خواهد رسید و نتایج آن در سطح وزارتخانه منعکس خواهد شد تا بتواند پایه تصمیم سازی برای تصمیم گیران مسئول در وزارتخانه شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=16517

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.