• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در ایستگاه راه آهن تهران برگزار شد

  • کد خبر : 32680
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در ایستگاه راه آهن تهران برگزار شد
همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، مراسم گرامیداشت خاطره 8 سال جنگ تحمیلی در ایستگاه راه آهن تهران برگزار شد. 
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از روابط عمومی مرکز مقاومت بسیج راه آهن ج.ا.ا ، در این مراسم که باحضور مدیرعامل راه آهن ، فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ، سردار کمالی مسول امور خانواده شهدا، سرهنگ پاسدار وحید تیموری فرمانده بسیج ادارات و کارمندان تهران بزرگ ، سرهنگ رضا خسروی فرمانده بسیج راه آهن برگزار شد، از مقام ولای شهدای ۸ سال دفاع مقدس به ویژه شهدای راه آهن تجلیل شد .

همچنین در مراسم سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ، ضمن ایراد سخنانی با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس برای زنده نگه داشتن همه ارزش‌های انقلاب اسلامی است؛ از نقش شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در دوران جنگ تحمیلی تجلیل و یاد شهدای راه آهن را گرامی داشت.

وی گفت: در شرایط پیچیده داخلی، منطقه‌ای و جهانی، امروز بیش از هر روز دیگر به این نیاز داریم که نه‌فقط خاطرات بلکه به دستاوردهای دوران دفاع مقدس مباهات و افتخار کنیم و آن‌ها را بزرگ بشماریم.

حسن زاده افزود: مردم و مسئولان امروز در آزمون بزرگ الهی قرار دارند و برای اینکه بتوانیم از این آزمون سربلند بیرون بیاییم باید راه شهدا را ادامه دهیم.

همچنین سرهنگ پاسدار رضا خسروی نیز در سخنانی ضمن گرامیداشت افتخار آفرینی های رزمندگان اسلام در طول دور دفاع مقدس تاکید کرد : بزرگداشت و ادامه راه شهداء، ایثارگران و آزادگان وظیفه ای همگانی است.

وی با اشاره به خدمات شرکت راه آهن در طول دوران دفاع مقدس افزود : جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از تجربیات دفاع مقدس و به یمن ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان، شهدا و مقاومت ملت ایران اکنون به یک قدرت منطقه ای تبدیل شده و با اقتدار پنجه در پنجه آمریکا افکنده است.همچنین در ادامه ، این مراسم آیینی تعزیه خورشید ،(بازسازی واقعه عاشورا) برگزار شد.

پیش از این مراسم مدیرعامل راه آهن از نمایشگاه ه بزرگ هفته دفاع مقدس که در آن دستاوردهای انقلاب اسلامی، اعم از صنایع دفاعی و موشکی، به معرض نمایش گذاشته شده بود و نمایشگاه مذهبی تعزیت خورشید که در حال برگزاری است بازدید کرد .

در این بازدید سرهنگ رضا خسروی توضیحاتی را در مورد اهداف برگزاری این نمایشگاه ارائه کرد .گفتنی است این نمایشگاه از روز شنبه مورخ ١۴٠٠/۶/٢٧ تا روز دوشنبه مورخ ١۴٠٠/٧/۵ برای بازدید عموم علاقمندان برپا است .در پایان این مراسم از آئین کتاب کیلومتر ۵۹۷ مستند داستانی راهبان فداکار محمد اسماعیل سزاری رونمایی شد

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=32680

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.