• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

هشتگردی‌ها به‌زودی مترو دار می‌شوند

  • کد خبر : 20216
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
هشتگردی‌ها به‌زودی مترو دار می‌شوند
شمارش معکوس برای بهره‌برداری از خط ریلی گلشهر ـ هشتگرد آغاز شده و طبق وعده تا پایان شهریورماه تست سرد این خط انجام می‌شود. طبق گمانه‌زنی‌ها با افتتاح مترو جمعیت ساوجبلاغ ۲۵ هزار نفر افزایش خواهد یافت.
0
(0)

به  گزارش ریل نیوز به نقل از ایسنا، عملیات اجرایی پروژه خط ریلی گلشهر ـ هشتگرد مراحل پایانی خود را طی می‌کند و مطابق زمان‌بندی به زودی تحویل شرکت بهره‌برداری متروی تهران می‌شود. نهایتا شرکت مترو پس از انجام تست‌های لازم بر اساس استاندارد و رفع نواقص احتمالی آن را به بهره برداری گرم خواهد رساند.

پیشرفت بیش  از ۹۰ درصدی مترو هشتگرد

پروژه مترو هشتگرد به پیشرفت بیش از ۹۰ درصد رسیده است. با توجه به تخصیص اعتبار و تاکید محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی بر تسریع عملیات اجرایی، این پروژه مراحل نهایی را طی می‌کند. حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی هر هفته از این طرح بازدید به عمل می‌آورد. طاهرخانی از پایان عملیات اجرایی خط مترو گلشهر ـ هشتگرد تا پایان شهریور خبرداد و گفته است که وزارت راه و شهرسازی بر اساس وعده‌های داده شده تا پایان شهریورماه عملیات اجرایی مترو را به اتمام می‌رساند و شرکت بهره برداری مترو تهران برای رفع نواقص احتمالی و ادامه کار وارد فرآیند خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشکلات و موانع پیش روی مترو اظهار کرد: مشکلات، بدون ورود مستقیم شخص وزیر راه و شهرسازی تقریباً لاینحل یا مستلزم زمان زیادی بود. خوشبختانه با ورود به موقع اسلامی در خصوص معارضین، تامین اعتبار، خرید تجهیزات تخصصی که تولید داخل نداشتند و در اوج تحریم‌ها در کمترین زمان خریداری و وارد کشور شد و با تجهیز اکیپ‌های کاری مختلف در سرتاسر خط با فعالیت‌های شبانه‌روزی عملیات اجرایی مترو به نقطه پایانی نزدیک شده است.

طاهرخانی از پیمانکار مجموعه خواست با استفاده از ظرفیت‌ها و به‌کارگیری تمام امکانات نسبت به تسریع در انجام کارهای باقیمانده اقدام کند.

گفته می‌شود اقدامات لازم برای خرید تجهیزات مترو هشتگرد صورت گرفته که با نصب این تجهیزات و انجام سیگنالینگ، پروژه به بهره برداری می‌رسد. هم‌چنین از ابتدای سال جاری تا کنون حدود ۱۲۰ میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید برای  مترو هشتگرد هزینه شده و به گفته مسوولان از منابع دولتی تنها ۱۰ میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه تخصیص پیدا کرده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=20216

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.