• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

وزیر راه دستور لغو سفرهای ریلی و هوایی به آبادان و خرمشهر را صادر کند

  • کد خبر : 25500
  • ۰۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
وزیر راه دستور لغو سفرهای ریلی و هوایی به آبادان و خرمشهر را صادر کند
حیدری از وزیر راه و شهرسازی خواستار صدور دستور لغو سفرهای ریلی و هوایی به شهرهای آبادان و خرمشهر شد و گفت: با هر پرواز و هر سفر قطار به این منطقه تا ۱۰ برابر اتوبوس، مسافر جابجا می‌کنند
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از شبستان ، «محمد حیدری» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک به‌مناست مبعث حضرت محمد (ص) و همچنین فرارسیدن عید نوروز، عدم توقف سفرهای نوروزی به شهرستان خرمشهر را عامل و تهدید جدی برای سلامت مردم منطقه خواند و اظهار کرد: متاسفانه عدم توقف پروازها و قطارهای مسافری از عوامل جدی افزایش شمار بیماران مبتلا به کرونا ویروس در خرمشهر است.

فرماندار ویژه خرمشهر از مکاتبه با وزیر راه و شهرسازی برای توقف سفرهای ریلی و هوایی خبر داد و افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در منطقه برای توقف هرچه سریع‌تر سفرهای ریلی و هوایی با هماهنگی استاندار خوزستان مکاتبات لازم برای لغو این سفرها با وزیر راه صورت گرفت و مقرر شد در این زمینه تجدید نظر کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه تا این لحظه هیچ اقدامی در خصوص لغو سفرهای هوایی و ریلی صورت نپذیرفته است و ما همچنان نسبت به این موضوع مهم بلاتکلیف هستیم.

حیدری به فعالیت فرودگاه بین المللی مرحوم آیت الله جمی آبادان نیز اشاره کرد و اذعان داشت: متاسفانه همچنان فرودگاه آبادان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و با خیل عظیمی از مسافر در این منطقه روبه‌رو هستیم. 

وی از افزایش ۱۰ برابری ورود مسافر از طریق خطوط هوایی و ریلی نسبت به اتوبوس به منطقه آزاد اروند خبر داد و اضافه کرد: به‌صورت روزانه پروازها در فرودگاه آبادان و حرکت قطارهای مسافربری در خرمشهر همچنان برقرار هستند و با هر پرواز و هر سفر قطار ۱۰ برابر اتوبوس، مسافر جابه‌جا می‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان خرمشهر عنوان کرد: متاسفانه این جابه‌جایی مسافران روند فعالیت گروه‌های پایشی در گلوگاه‌ها و مبادی ورودی خرمشهر را خنثی می‌کند.

وی از بسته شدن محورهای اصلی شهر خرمشهر نیز خبر داد و ابراز کرد: گشت مشترک نیروهای انتظامی، بسیج، نماینده دادستانی، بهداشت و اداره صنعت، معدن و تجارت در سطح شهرستان در حال انجام است تا در صورت مشاهده صنوف متخلف اقدام به بستن و پلمپ بازارها و واحدهای صنفی کنند.
 
حیدری هرگونه مقاومت در برابر تصمیمات مسئولان ذی‌ربط را عامل به خطر افتادن سلامت و جان مردم دانست و بیان کرد: اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص ویروس کرونا امری بسیار ضروری است و به گفته محققان و متخصصان برای این ویروس هیچ درمانی تاکنون کشف نشده و هیچ واکسنی نیز ندارد جز آنکه حلقه انتقال آن قطع شود.

وی با توصیه به شهروندان در خاته ماندن را تنها راه قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا خواند و خاطر نشان کرد: شهروندان با توجه به توصیه‌های درمانی و پزشکی رعایت نکات بهداشتی را مدنظر قرار دهند، در خانه بمانند و سعی کنند در صورت موارد اضطراری از منزل خارج شوند؛ این ویروس بسیار خطرناک است.

فرماندار ویژه خرمشهر همچنین از شهروندان خواست از دید و بازدیدهای نوروزی پرهیز کنند و ادامه داد: از مردم عزیز شهرستان خرمشهر تقاضا داریم در این ایام از دید و بازدید و میهمانی جدا خودداری کنند؛ افرادی که علائم بیماری را دارند حتما تحت مراقبت قرار گیرند، سالمندان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها بیشتر در معرض خطر هستند؛ مردم اگر مراقبت کنند، به توصیه‌های پزشکی توجه داشته باشند و چنانچه از خانه خارج نشوند، مطمئنا چرخه انتشار این ویروس منحوس از بین خواهد رفت.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به نصب دستگاه سی‌تی‌اسکن در بیمارستان ولیعصر (عج) این شهرستان یاد آور شد: این دستگاه فوق‌العاده پیشرفته است و می‌تواند کمک موثری در تشخیص ویروس کرونا داشته باشد.

حیدری همچنین در پایان ضمن تقدیر و تشکر از رشادت‌ها، مجاهدت‌ها و ازخودگذشتگی‌های جامعه پزشکی و پرستاران بیان کرد: شهروندان نیز حتما در سامانه salamat.org.ir ثبت‌نام کنند و وضعیت سلامت خود را به جامعه پزشکی اطلاع دهند چراکه با ثبت‌نام در این سامانه کمک شایان و بزرگی به کادر پزشکی خواهد شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=25500

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.