• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

۲۳ بهمن اعزام کاروان های راهیان نور راه آهن

  • کد خبر : 14204
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
۲۳ بهمن اعزام کاروان های راهیان نور راه آهن

0 (0) نقش راه آهن در دفاع مقدس، ثبت ملی می شود؛ ۲۳ بهمن اعزام کاروان های راهیان نور راه آهن مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران و فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن گفت: به دنبال ثبت ملی نقش آفرینی راه آهن در دفاع مقدس هستیم. به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ […]

0
(0)

نقش راه آهن در دفاع مقدس، ثبت ملی می شود؛
۲۳ بهمن اعزام کاروان های راهیان نور راه آهن


مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران و فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن گفت: به دنبال ثبت ملی نقش آفرینی راه آهن در دفاع مقدس هستیم.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ داود عباس زاده مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران و فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک چهل سالگی انقلاب اسلامی و تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: طی چهل سال گذشته دشمن به سرکردگی امریکا همواره در حال تلاش برای توطئه و ایجاد سد و مانع برای پیشرفت و ثبات کشور بوده است که می توان به جدایی طلبان اول انقلاب، بنی صدر خیانتکار، کودتای نوژه، جریان طبس و ۸ سال جنگ تحمیلی اشاره کرد.
وی ادامه داد: در طول این ۴۰ سال، دشمن ابتدا با نفوذ و تهاجم فرهنگی و سپس ناتوی فرهنگی، ناتوی اقتصادی، صنعتی، تجاری و حتی ناتوی ورزشی تلاش شد تا به کشور ما فشار و آسیب وارد شود .
عباس زاده با یادآوری اینکه مردم ایران ۳۸ سال پیش تفکرات تکفیری و داعشی را در قالب گروه‌های دمکرات، کومله و منافقین تجربه کردند، گفت: با این حال مردم کشورمان در کوران حوادث، به پیشرفت‌های بزرگی چون پیشرفت در زمینه رادیو داروها، ایزوتوپ‌ها، هوا – فضا، پزشکی، شبیه‌سازی، نانو و … دست‌یافتند. 
وی افزود: کشوری که در زمان دفاع مقدس قادر نبود به عدد رزمندگان کفش و لباس نظامی تهیه کند و به لحاظ ادوات نظامی در مضیقه بود و با کمترین امکانات جنگ را اداره کرد، امروز به قدرتی منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شده است و علی رغم تمام موانع و مشکلات و تحریم های دشمن به پشتوانه مردم، امام و رهبری، طی چهل سال گذشته همواره در سطوح مختلف علمی، ورزشی، فرهنگی و صنعتی در دنیا حرفی برای گفتن داشته است.
مشاور مدیرعامل در امور ایثار گران بیان داشت: در آستانه چهل سالگی انقلاب دستگاه های مختلف باید طوری عمل کنند که شیرینی چهل سالگی انقلاب برای مردم محسوس باشد.
عباس زاده خاطر نشان کرد: دشمن تلاش دارد نظام جمهوری اسلامی را ناکارآمد و ناسالم نشان دهد و باید تلاش کنیم هر شخصی در هر مقام و مسئولیتی که قرار دارد، با انجام وظایف خود به شکل درست، توطئه دشمن را خنثی کرده و کارآمدی و فعال بودن نظام دینی و ولایی را به دیگران اثبات کند.

وی با اشاره به اقدامات شرکت راه آهن گفت: بیش از ۱۳ هزار کیلومتر شبکه ریلی در کشور وجود دارد و به دلیل تاثیر ریل در حمل بار، محیط زیست، صرفه جویی سوخت، آرامش سفر و ایمنی راه ها مورد توجه جدی قرار گرفته است.

ثبت میراث معنوی راه آهن در دفاع مقدس
عباس زاده با اشاره به اقدامات شرکت راه آهن طی دوران دفاع مقدس اظهار داشت: در زمان جنگ تحمیلی، راه‌آهن به استثنای نیروهای مسلح و جهاد سازندگی، در میان دستگاه ها نقش ممتاز و بی بدیلی داشته است.
وی گفت: راه‌آهن در دوران دفاع مقدس، با جابه جایی جانبازان، سربازان، پیکرهای پاک شهدا و ابزار جنگی و تغییر کاربری کارگاه های ریلی به تعمیرگاه ادوات نظامی، نقش مهمی در حفظ و پاسداشت نظام اسلامی ایفا کرد که در این مسیر، حضور بیش از ۵ هزار رزمنده از خانواده راه‌آهن با تقدیم ۲۴۸ شهید، ۲۰۹ آزاده و ۱۲۰۰ جانباز همراه بوده است.

وی ادامه داد: برای یادآوری و ماندگاری تلاش‌های راه آهن در دوران دفاع مقدس، تندیسی طراحی شده که در برخی از ایستگاه ها نصب شده و در ۲۰ اسفند نیز، تندیس دفاع مقدس در ایستگاه راه آهن زاهدان، نصب خواهد شد.

اعزام کاروان های راهیان نور راه آهن
فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن با اشاره به برگزاری سفرهای راهیان نور کارکنان شرکت راه آهن بیان داشت: از ۲۳ بهمن ماه تا ۲۰ اسفندماه در قالب ۹ کاروان، حدود ۱۲۰۰ نفر از علاقه مندان از مناطق هویزه، طلائیه، چذابه، دهلاویه، اروند، فکه، شوش و … به بازدید خواهند کرد.
وی با بیان اینکه هدف از بازخوانی عملکرد شهدا و برگزاری یادواره برای آنان، توقف در زمان جنگ نیست، گفت: عملکرد و فرهنگ شهدا و جانبازان، ماندگار است و کمک گرفتن از ارواح طیبه شهدا در حرکت و پیشرفت کشور بسیار موثر است.
وی خاطرنشان کرد: بسیج راه آهن، علاوه بر ارائه خدمات به کارکنان راه آهن، به برخی دستگاه ها نیز در امر راهیان نور کمک می کند.

سرهنگ عباس زاده یادآور شد: غرفه راه آهن در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن امسال آماده پذیرایی و ارائه خدمات به ۳۰ هزار مراجعه کننده است و در طول دهه فجر نیز نمایشگاه های متعددی در داخل ساختمان مرکزی راه آهن و موزه دفاع مقدس در حال برگزاری است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=14204

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.