• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

۶۶۱ هزار و ۹۷۱ تن بار از طریق راه‌آهن اراک به نقاط مختلف کشور حمل شد

  • کد خبر : 32716
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۲۵
۶۶۱ هزار و ۹۷۱ تن بار از طریق راه‌آهن اراک به نقاط مختلف کشور حمل شد
مدیرکل راه آهن اراک گفت: ۶۶۱ هزار و ۹۷۱ تن بار از ابتدای امسال تاکنون از طریق راه‌آهن این شهرستان به نقاط مختلف کشور حمل شد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از  ایرنا، حمید گوگوچانی افزود: حمل بار توسط راه آهن اراک نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سالقبل  ۴۲ درصد افزایش یافته‌ است.

وی ادامه داد: مازوت، گاز مایع و مواد شیمیایی از جمله مهمترین کالاهای حمل شده توسط راه آهن اراک در این مدت بود که با ۲ هزار و ۱۲۱ واگن به نقاط مختلف کشور از جمله بندر شهید رجایی، ماهشهر، نکا، کشورهای آسیای میانه و ترکیه حمل شده‌ است.

مدیرکل راه آهن اراک گفت: میزان تن کیلومتر مرزی حمل شده از سوی اداره کل راه آهن این شهرستان امسال نسبت به پارسال ۲ درصد، تن کیلومتر خالص چهار درصد و تن کیلومتر ناخالص چهار درصد و تن کیلومتر مبداء- مقصد نیز ۴۶ درصد رشد داشته‌ است.

گوگوچانی اظهار داشت: استفاده مناسب از ظرفیت‌های داخلی و تعامل بیشتر با شرکت‌های دولتی و بخش خصوصی از جمله عوامل افزایش جابه‌جایی بار از سوی راه‌آهن اراک در این مدت بوده‌ است.

وی از جابه‌جایی ۲۱۰ هزار و ۹۲۴ نفر در نیمه نخست سال جاری خبر داد و گفت: جابه‌جایی مسافر در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲۴ درصد افزایش یافته ‌است.

مدیرکل راه‌آهن اراک یادآور شد: ۱۳۱ میلیون و ۸۵۱ هزار و ۵۸۸  نفر کیلومتر با ناوگان ریلی این شهرستان امسال به نقاط مختلف کشور جابه جا شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰۸ درصد رشد داشته‌ است.

گوگوچانی، رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی در قطارها و استفاده از ظرفیت ۵۰ درصدی صندلی‌ها برای مقابله با ویروس کرونا را از برنامه‌های اداره کل راه آهن اراک عنوان کرد و گفت: بهبود نسبی وضعیت کرونا و استقبال مردم از قطار برای مسافرت از مهمترین عوامل افزایش جابه‌جایی مسافر توسط راه آهن این شهرستان در سال جاری بوده‌ است.

محدوده راه آهن اراک شامل ۵۴۵ کیلومتر خطوط ریلی در پنج استان قم، مرکزی، لرستان، همدان و کرمانشاه است که ۲۱ ایستگاه را زیر پوشش دارد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=32716

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.