• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

قطار پر سرعت اصفهان تا قم چهار سال دیگر به بهره برداری می‌رسد

  • کد خبر : 12996
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷
قطار پر سرعت اصفهان تا قم چهار سال دیگر به بهره برداری می‌رسد

0 (0) مدیر کل راه آهن اصفهان: قطار پر سرعت اصفهان تا قم چهار سال دیگر به بهره برداری می‌رسد مدیر کل راه اهن استان اصفهان گفت: فاز اول قطار پر سرعت اصفهان_تهران که اصفهان_قم است اگر گشایش مالی صورت گیرد تا چهار سال آینده به بهره برداری می‌رسد و پیش بینی می‌شود ۱۶ میلیون […]

0
(0)

مدیر کل راه آهن اصفهان:
قطار پر سرعت اصفهان تا قم چهار سال دیگر به بهره برداری می‌رسد

مدیر کل راه اهن استان اصفهان گفت: فاز اول قطار پر سرعت اصفهان_تهران که اصفهان_قم است اگر گشایش مالی صورت گیرد تا چهار سال آینده به بهره برداری می‌رسد و پیش بینی می‌شود ۱۶ میلیون مسافر را در سال جابه جا کند.
به گزارش صاحب نیوز؛ سید رضا سادات حسینی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات اظهار کرد: راه آهن استان اصفهان یکی از ۲۱ منطقه راه اهن‌های سراسر کشور است که در بین کل مناطق راه آهن از اهمیت ویژه و قابل توجه برخوردار است

وی افزود: عمده فعالیت راه آهن استان اصفهان در حمل و نقل بار است و در بین مناطق کشور در اغلب شاخص‌های عملکردی در حوزه بار در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارد که نشان از جایگاه ویژه راه آهن اصفهان در این زمینه است.

مدیر کل راه آهن اصفهان تصریح کرد: در حوزه مسافر نیز راه آهن اصفهان از جایگاه مطلوبی برخوردار است که با این حال تلاش می کنیم تا در حوزه بار و مسافر پیشرفت داشته باشیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته از سوی راه آهن اصفهان برای ایجاد توسعه در حمل بار و جابه جایی مسافر، عنوان کرد: در تلاش هستیم با دو خطه کردن خطوط اصلی، میزان جابجایی در حمل و بار افزایش پیدا کند که شاخص این دو خطه کردن از زرین شهر تا بافق یزد است و حجم جابه جایی در این مسیر حداقل دو برابر می‌شود.

سادات حسینی در ادامه گفت: در بحث خطوط آنتنی درباره توسعه ریلی و اتصال صنایع به خط ریلی، ۲۰ کیلومتر خط آنتنی فرعی در کاشان، امیر کبیر، شرق اصفهان و فولاد صبا احداث شده است.

مدیر کل راه آهن استان اصفهان بیان کرد: در توسعه خطوط آنتنی و اصلی اقدامات خوبی انجام شده است؛ در سال جاری در بحث بار رشد خوبی داشته و آمارها نسبت به مدت مشابه 9 ماه در سال گذشته در بخش بار ۲۴ درصد افزایش در تناژ، ۳۳ درصد در تن کیلومتر و در بحث درآمد بالای پنجاه درصد رشد را نشان می‌دهد و در بخش مسافر هم نسبت به 9 ماهه سال گذشته ۱۵ درصد رشد ایجاد شده است.

سید رضا سادات حسینی اذعان کرد: در بحث بار بالغ بر ۲۵ میلیون تن کیلومتر ناخالص روزانه است و در بحث مسافر سالیانه بالغ بر یک میلیون و 200 هزار نفر است که به صورت مبدا مقصدی خاص اداره کل راه آهن اصفهان جابجا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای افزایش حجم بار باید زیر ساخت ها توسعه پیدا کند؛ با دو خطه کردن خطوط اصلی که بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در برخی قسمت‌ها بیش از نود درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم تا پایان سال جاری این قسمت‌ها به بهره برداری برسد.

سادات حسینی با اشاره به اقداماتی که برای وصل صنایع به خطوط ریلی با خط فرعی انجام شده است، عنوان کرد: خط فرعی برای پالایشگاه یکی از اقداماتی است که در تلاش هستیم احداث شود؛ نزدیک ترین ایستگاه در ۸۰ کیلومتر پالایشگاه قرار دارد که اگر بتوانیم این خط فرعی را ایجاد کنیم ۲/۵ میلیون تن بار بر روی شبکه ریلی قرار می‌گیرد و تا کنون نیز با ایجاد خطوط فرعی سه میلیون تن روی ریل قرار گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای بهره برداری از قطار پرسرعت اصفهان_قم_تهران، اظهار کرد: قطار پر سرعت اصفهان_قم _تهران در یک سال گذشته از معاونت شرکت ساخت به راه آهن منتقل شده و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است و زیر سازی در فاز اول هفتاد درصد پیشرفت فیزیکی داشت؛ فاز اول که مسیر اصفهان،_قم است در صورت گشایش مالی تا چهار سال آینده به بهره برداری می‌رسد و پیش بینی می‌شود ۱۶ میلیون مسافر را در سال جابجا کند.

مدیر کل راه آهن استان اصفهان گفت: راه آهن اصفهان در جابه جایی بار شاخص است؛ در سال گذشته در حمل و نقل حدود ۴۸ میلیون تن بار در استان جابه جا شده است که سهم اداره راه اهن ۲۰ میلیون تن بار بوده است.

هر میزان ریلی که ذوب‌آهن بتواند تولید کند خریدار آن‌ خواهیم بود

وی خاطر نشان کرد: راه‌ آهن متمایل به تامین ریل مورد نیاز خود از داخل است؛ هر میزان ریلی که ذوب‌آهن بتواند تولید کند خریدار آن‌ خواهیم بود.

وی با اشاره به ضرورت توسعه قطار حومه ای، درون شهری و برون شهری، تصریح کرد: یکی از مزیت های سیستم حمل و نقل ریلی، ایمنی و صرفه جویی در سوخت است؛ مصرف سوخت در راه آهن یک هفتم جاده است.

سادات حسینی با اشاره به استقبال راه آهن از گردشگران داخلی و خارجی، در پایان گفت: ۲۵ قطار گردشگری در سال جاری از مرز سرخس به اصفهان سفر کردند که نشان دهنده نقش موثر حمل و نقل ریلی در توسعه صنعت گردشگری است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=12996

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.