• امروز : افزونه پارسی دیت را نصب کنید
  • برابر با : Wednesday - 11 December - 2024
کل اخبار 6826اخبار امروز : 0
9

تصویب جزییات تخصیص ۳۰۰ میلیون یورو اعتبار برای تکمیل راه‌آهن چابهار- زاهدان

  • کد خبر : 21016
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
تصویب جزییات تخصیص ۳۰۰ میلیون یورو اعتبار برای تکمیل راه‌آهن چابهار- زاهدان
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موافقت مقام معظم رهبری و تصویب هیات وزیران با اختصاص ۳۰۰ میلیون یورو اعتبار برای اتمام راه‌آهن چابهار- زاهدان، گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور با پرداخت ۳۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به صورت علی‌الحساب به این ابر پروژه ریلی کشور موافقت کرد.

به گزارش ریل نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی ضمن اعلام خبر تصویب جزییات تخصیص ۳۰۰ میلیون یورو اعتبار برای تکمیل راه‌آهن چابهار- زاهدان گفت: هیات وزیران بر اساس موافقت مقام معظم رهبری جزییات پرداخت تسهیلات ۳۰۰ میلیون یورویی به منظور اتمام راه‌آهن چابهار-زاهدان را مصوب کرد.

وی در خصوص جزییات این پرداخت گفت: مقرر است این تسهیلات در دو سال به صورت ارزی یا ریالی به این پروژه تزریق شود که در حال حاضر سازمان برنامه و بودجه کشور موافقت خود را  با پرداخت ۳۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به صورت علی‌الحساب در اولین مرحله به این پروژه اعلام کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تضمین دولت در بازپرداخت تسهیلات خبر داد و اعلام داشت: بازپرداخت این تسهیلات از سوی دولت و از محل منافع طرح تضمین شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه در توضیح زمان تکمیل این خط ریلی گفت: در صورت تزریق به موقع اعتبار، این پروژه در تیرماه سال ۱۴۰۰ آماده بهره‌برداری می‌شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اهمیت بهره‌برداری از این خط ریلی در توسعه ترانزیت کالا و مسافر از بندر شهید بهشتی چابهار اظهار داشت: با توجه به موقعیت ممتاز بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان نقطه کانونی اتصال ۳ قاره آسیا، اروپا و آفریقا و اهمیت این بندر در ایجاد ارتباط تجاری میان هند با کشورهای افغانستان، روسیه، قفقاز، به طور قطع بهره‌برداری از این مسیر ریلی که در کریدور ریلی شرق کشور واقع شده است نقش تعیین کننده‌ای در توسعه و رونق اقتصادی منطقه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=21016

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.