• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

احداث سه طرح ریلی و جاده ای به بخش خصوصی واگذار می شود

  • کد خبر : 21190
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
احداث سه طرح ریلی و جاده ای به بخش خصوصی واگذار می شود
مدیركل جذب سرمایه و تجهیز منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: در راستای سیاست‌های كلی دولت سه طرح احداث كریدور بزرگراهی غرب كشور، تكمیل خط دوم محور ریلی بافق – زرین‌شهر و احداث قطار حومه‌ای شهر جدید بهارستان – اصفهان به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهدی حیدری بابیان اینکه واگذاری طرح‌های مذکور از طریق ظرفیت قانونی تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور صورت خواهد پذیرفت، اظهار داشت: با تصویب کارگروه واگذاری (ماده ۲۷ قانون الحاق) طرح‌های مذکور به روش مشارکت عمومی- خصوصی به بخش خصوصی واگذار و پس از پایان دوره مشارکت به وزارت راه و شهرسازی منتقل خواهد شد.

وی افزود: در آخرین جلسه کارگروه واگذاری ماده ۲۷ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت که با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه‌وبودجه کشور، وزارت دادگستری و اتاق بازرگانی برگزارشده بود با تخصیص ۱۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات موضوع تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ به طرح‌های مذکور موافقت شد.

احداث کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول ۶۹۰ کیلومتر

وی با اشاره به اینکه فراخوان طرح‌های مذکور پس از اخذ مجوزهای قانونی در سامانه فراخوان طرح‌های عمرانی و زیرساختی دولت درج و از طریق جراید کثیرالانتشار منتشر خواهد شد، افزود: با احداث کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول ۶۹۰ کیلومتر و به ارزش ۱۵ هزار میلیارد ریال در اولین سال بهره‌برداری از آن شاهد تردد بیش از ۳۸ هزار وسیله نقلیه در روز خواهیم بود که کاهش زمان سفر، کاهش سوانح جاده‌ای، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و افزایش ایمنی تردد از نتایج آن خواهد بود.

حیدری تصریح کرد: طرح احداث قطار حومه‌ای شهر جدید بهارستان به اصفهان به ارزش ۱۱ هزار میلیارد ریال به‌منظور جابه‌جایی بیش از ۸۳ هزار نفر از مسافران بین این دو شهر در حال اجراست که با تأمین اعتبار مورد نیاز از طریق مشارکت با بخش خصوصی، عملیات اجرایی آن تسریع یافته و سال ۱۴۰۱ شاهد بهره‌برداری آن خواهیم بود.

طرح ریلی احداث خط دوم راه‌آهن بافق – زرین‌شهر

وی در خصوص طرح ریلی احداث خط دوم راه‌آهن بافق – زرین‌شهر به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال گفت: کل طول این محور ۶۳۳ کیلومتر است که با تکمیل آن حدود ۱۲ میلیون تن بار به سیستم حمل‌ونقل ریلی کشور افزوده می‌شود.

مدیرکل جذب سرمایه و تجهیز منابع وزارت راه و شهرسازی مدل تأمین مالی طرح‌های کریدور غرب کشور و قطار حومه‌ای بهارستان – اصفهان را به روش ساخت – بهره‌برداری و انتقال (BOT) و مدل تأمین مالی احداث خط ریلی بافق – زرین‌شهر را به روش ساخت – اجاره – انتقال (BLT) دانست و اظهار داشت: تأمین مالی طرح‌های عمرانی زیرساختی از طریق مشارکت با بخش خصوصی، ارائه مشوق‌ها، تضامین و ایجاد زمینه‌های جذب سرمایه‌گذار در کلیه شقوق حمل‌ونقلی از اولویت‌های این وزارتخانه است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=21190

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.