• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
کل اخبار 6682اخبار امروز : 0
1

سفر ۵۶۰ هزار نفر با قطار همدان – مشهد

  • کد خبر : 22913
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴
سفر ۵۶۰ هزار نفر با قطار همدان – مشهد
مدیرکل راه‌آهن غرب گفت: از تیرماه ۹۶ همزمان با راه‌اندازی قطار رفت و برگشت همدان- مشهد تا پایان آبان‌ماه امسال، بیش از ۵۶۰ هزار نفر مسافر این قطار بوده‌اند.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از همدان نیوز، سید سعید ابراهیم‌نژاد با بیان اینکه در سال ۹۶ و همزمان با افتتاح راه‌آهن همدان در مجموع ۶۵ هزار و ۱۱۲ نفر از سفر همدان- مشهد و برعکس استقبال کردند، اظهار داشت: آمار ورود و خروج در ایستگاه راه‌آهن همدان در سال قبل به ۲۳۰ هزار و ۹۹۸ نفر افزایش یافت.
وی همچنین تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه نیز ۲۹۳ هزار و ۱۰۷ نفر در سفرهای قطار همدان- مشهد و بر عکس حضور داشتند.
ابراهیم‌نژاد با بیان اینکه از تیرماه ۹۶ تا پایان آبان ماه امسال، ورود و خروج بیش از ۵۰۰ هزار نفر در راه‌آهن همدان به ثبت رسیده است، یادآور شد: خوشبختانه استقبال از قطار همدان- مشهد افزایش یافته به طوریکه آمار هشت ماهه امسال نشان‌دهنده افزایش ۶۰ هزار نفری مسافران نسبت به آمار کل سال قبل است.
وی ادامه داد: برنامه سفرها طوری تنظیم شده که شاهد این هستیم که همواره ضریب اشغال قطار همدان- مشهد و برعکس بالاست و علاوه بر مردم استان همدان، مردم کردستان و ایلام نیز از سفر با قطار همدان- مشهد استقبال می‌کنند.
مدیرکل راه‌آهن غرب کشور با اشاره به ظرفیت یک هزار نفری قطار رفت و برگشت همدان-مشهد در روز، اظهار داشت: ظرفیت رفت و برگشت در برخی روزها به ۴۴۰ نفر و در روزهای دیگر به ۵۴۰ نفر می‌رسد.
وی از پیگیری برای راه‌اندازی قطار همدان- تهران خبر داد و افزود: آژانس‌های مسافرتی تمایل چندانی نسبت به این موضوع نشان ندادند و در حال حاضر سفر به تهران نیز با قطار همدان- مشهد انجام می‌شود.
ابراهیم‌نژاد گفت: ما به دنبال این هستیم در صورت فراهم شدن شرایط، قطار ریل‌باس همدان- تهران راه‌اندازی شود که از لحاظ اقتصادی برای مردم به‌صرفه خواهد بود و از آن استقبال خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر هزینه سفر از همدان به تهران و برعکس با قطار چهار و شش تخته همدان- مشهد ۴۵ هزار تومان است، خاطرنشان کرد: بلیت قطار رجای رفت و برگشت همدان- مشهد ۱۷۶ هزار تومان است که البته این مبلغ شناور بوده و نسبت به پیک سفرها تغییر می‌یابد و در مواردی با احتساب تخفیف به ۱۳۷ هزار تومان نیز می‌رسد.
مدیرکل راه‌آهن غرب کشور در ادامه یادآور شد: قیمت بلیت قطار چهارتخته سروش ۱۹۱ هزار تومان و با تخفیف در مواردی ۱۴۸ هزار تومان و قیمت قطار شش تخته ۱۱۶ هزار تومان و با تخفیف ۹۱ هزار تومان است. وی با بیان اینکه متولی ساخت ایستگاه راه‌آهن داخل شهر همدان، شرکت ساخت و توسعه است، اظهار داشت: در حال حاضر عملیات عمرانی ساخت ایستگاه داخلی همدان در دو قطعه انجام می‌شود که که پس از پایان پروژه، در اختیار اداره کل راه‌آهن قرار خواهد گرفت.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=22913

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.