• امروز : افزونه پارسی دیت را نصب کنید
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
کل اخبار 6761اخبار امروز : 0
1

کاهش زمان حمل بار از چين تا ايران به ۱۵ روز

  • کد خبر : 2666
  • ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳

کاهش زمان حمل بار از چين تا ايران به ۱۵ روز سید مصطفی داودی، معاون بهره برداری و سير و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: تست گرم قطارهاي ترانزيت کريدور ايران – چين نشان داد حمل بار از مسير ريلی، کمتر از يک سوم مسير دريا زمان مي برد. وی افزود: حمل بار […]

کاهش زمان حمل بار از چين تا ايران به ۱۵ روز

سید مصطفی داودی، معاون بهره برداری و سير و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: تست گرم قطارهاي ترانزيت کريدور ايران – چين نشان داد حمل بار از مسير ريلی، کمتر از يک سوم مسير دريا زمان مي برد.

وی افزود: حمل بار از طریق ریل از بندر شانگهای در چین تا کشورمان حدود ۱۱ تا ۱۵ روز زمان می‌برد درحالیکه حمل بار از طریق دریا و جاده بیش از ۵۵ روز به طول می‌انجامید.

وی افزود: با توجه به اینکه چین بزرگترین شریک تجاری کشورمان است، مذاکرات برای ایجاد کریدور ریلی چین – ایران از سال ۲۰۱۵ آغاز شد و به دفعات، جلسات هماهنگی زیادی بین ایران و چین و همچنین با کشور‌های طول مسیر یعنی قزاقستان و ترکمنستان برگزار شد تا در نهایت، در سال ۲۰۱۷ به تعرفه‌های مشترک دست یافتیم.

داودی گفت: در اواخر سال ۲۰۱۷، سه قطار تجاری از چین به سوی ایران حرکت کرده و بار خود را در مقصد، تحویل صاحبان بار دادند.

وی افزود: مدت زمان سیر این قطار‌ها با توجه به اینکه مبدا بارها، شهر‌های مختلف چین بود بین ۱۱ تا ۱۵ روز بود و با توجه به مسیر ۱۱ هزار کیلومتری، هر قطار روزانه بیش از ۸۵۰ تا هزار کیلومتر مسیر را طی کرده است

 

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=2666

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.