• امروز : افزونه پارسی دیت را نصب کنید
  • برابر با : Saturday - 12 October - 2024
کل اخبار 6750اخبار امروز : 0
4

شمارش معکوس برای برقی‌شدن راه آهن تهران- گرمسار آغاز شد

  • کد خبر : 32454
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸
شمارش معکوس برای برقی‌شدن راه آهن تهران- گرمسار آغاز شد
تفاهم نامه طرح، ساخت و تامین مالی برقی کردن راه‌آهن حومه‌ای تهران- گرمسار با حضور وزیر راه و شهرسازی به امضای شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی و بخش خصوصی رسید.

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا، در حاشیه مراسم ورود ناوگان جدید ریلی به شبکه حمل ونقل کشور که امروز در ساختمان راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، تفاهم‌نامه طراحی، ساخت و تامین مالی برقی کردن راه‌آهن حومه‌ای تهران- گرمسار با حضور«محمد اسلامی»، وزیر راه و شهرسازی به امضا رسید.

تفاهم‌نامه طرح ساخت و تامین مالی برقی‌کردن راه‌آهن حومه‌ای تهران- گرمسار در ۱۰ ماده به امضای مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت های آذرکیاتجارت، سینا ریل پارس و پویاترابر پیشتاز رسیده است.

از جمله اهداف این تفاهم نامه جذب مشارکت بخش غیردولتی در سرمایه گذاری و تامین مالی پروژه‌های ریلی، استفاده از حداکثر توان داخلی در ساخت و توسعه و بومی سازی فناوری‌های حمل و نقل ریلی و افزایش سهم راه آهن از کل بازار حمل و نقل می‌توان اشاره کرد.

به گزارش ایرنا تمامی پروژه‌های مربوط به تقاطع‌های غیر هم‌سطح قطارحومه‌ای تهران- ورامین- گرمسار تا پایان امسال تکمیل و کل پروژه و خطوط ۳ و ۴ به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

پروژه قطار حومه‌ای تهران- ورامین از مصوبات دولت نهم است که پس از جابجایی مجری طرح بین شرکت مترو و راه‌آهن، در ابتدای دولت یازدهم عملیات اجرایی آن توسط شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی آغاز گردید.

برای اجرای این طرح، در حاشیه راه‌آهن سراسری تهران- مشهد، دو خط موسوم به خط ۳ و ۴ ایجاد شد که به دلیل برخی از معارضین موجود در طول مسیر از جمله تقاطع با مسیرهای دسترسی محلی، اجرای خط ۴ در برخی از مناطق از جمله ورامین، پیشوا و قرچک با تأخیر مواجه شد.

بر اساس دستورالعمل شرکت راه‌آهن، با اجرای خطوط ۳ و ۴، تمامی تقاطع راه‌آهن با جاده‌های عبوری می‌باید به صورت غیر هم‌سطح ایجاد شود.

هم اکنون روزانه چند رام قطار با استفاده از خط ۳، مسافران را از شهرستان‌های قرچک، ورامین، پیشوا و گرمسار به پایتخت می‌رساند.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=32454

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.