• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 6682اخبار امروز : 0
4

چمخاله قطب گردشگری دریایی کشور می شود/ ایجاد خطوط منظم مسافری از بندر چمخاله به کشورهای حاشیه خزر

  • کد خبر : 34448
  • ۰۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
چمخاله قطب گردشگری دریایی کشور می شود/ ایجاد خطوط منظم مسافری از بندر چمخاله به کشورهای حاشیه خزر

عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر چمخاله با توجه به زیرساخت‌های موجود می تواند قطب گردشگری دریایی کشور شود.

0
(0)

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، مجید علی نازی در بازدید از بندر تفریحی گردشگری  چمخاله، اظهار داشت: رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی به این سمت رفته که بتوانیم توسعه گردشگری دریایی را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه توریسم ارزش افزوده بسیار بیشتری نسبت به کالا و بار برای یک منطقه و کشور در پی دارد، افزود: بنابراین هر آنچه بتوانیم در این حوزه سرمایه گذاری کنیم، ارزش افزوده بیشتری را ایجاد خواهیم کرد.
علی نازی با تاکید بر اینکه پروژه بندر چمخاله در بخش اسکله و موج شکن رو به پایان است، گفت: البته هنوز اسکله‌های انگشتی و مباحث مربوطه انجام نشده ولی موج شکن و پل دسترسی در حال اتمام است که امیدواریم تا پایان سال فاز اول آن به بهره‌برداری برسد.
عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص بحث ایمنی دریایی این پروژه، تصریح کرد: پس از ایجاد و تکمیل زیرساخت ها در مراحل بعدی بحث ایمن سازی حوضچه را در دستور کار خواهیم داشت.
وی در خصوص اهداف ساخت این پروژه تاکید کرد: بحث تفریحی و گردشگری دریایی و سفرهای داخلی بین بنادر شمالی کشور از جمله اهداف نخست احداث این پروژه است.
علی نازی خاطرنشان کرد: هدف دوم که هدف بزرگ‌تری نیز بوده، ایجاد خطوط منظم مسافربری با کشورهای همجوار و همسایه است که در فاز بعدی در نظر است که در همین راستا باید این شناورها به گونه ای انتخاب شوند که جوابگوی جو دریای خزر باشند.
عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه امیدواریم این بندر هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد، عنوان کرد: با توجه به زیرساخت‌هایی که آماده شده است،این بندر می تواند قطب گردشگری دریایی کشور شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=34448

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.