• امروز : افزونه پارسی دیت را نصب کنید
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
کل اخبار 6731اخبار امروز : 1
10

اجرای زیرگذرهای راه آهن سراسری در قرچک سرعت می گیرد

  • کد خبر : 34556
  • ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۴۵
اجرای زیرگذرهای راه آهن سراسری در قرچک سرعت می گیرد

به گزارش ریل نیوز، به نقل از ایرنا،  الله بخش حبیبی روز شنبه در جلسه بررسی مشکلات و موانع پروژه های زیرگذرهای محمدآباد و داودآباد که در محل فرمانداری قرچک برگزار شد اظهار داشت: اجرای خط چهارم قطار حومه ای تهران  قرچک  ورامین منوط به رفع معارضینی در طول مسیر است که اجرای ۲ زیرگذر محمدآباد […]

به گزارش ریل نیوز، به نقل از ایرنا،  الله بخش حبیبی روز شنبه در جلسه بررسی مشکلات و موانع پروژه های زیرگذرهای محمدآباد و داودآباد که در محل فرمانداری قرچک برگزار شد اظهار داشت: اجرای خط چهارم قطار حومه ای تهران  قرچک  ورامین منوط به رفع معارضینی در طول مسیر است که اجرای ۲ زیرگذر محمدآباد و داودآباد قرچک، از جمله مهمترین این معارضین است که با تلاش دولت سیزدهم و اختصاص اعتبارات مورد نیاز، اجرای این دو طرح با سرعت بیشتری همراه شده است.

وی اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، روند اجرای این طرح با هماهنگی دستگاه های مختلف اجرایی، سرعت بیشتری گرفته تا با تکمیل این ۲ زیرگذر، علاوه بر سهولت دسترسی روستانشینان جنوب راه آهن به کمربندی شمالی، زمینه تکمیل خط چهارم قطار حومه ای فراهم شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: با هماهنگی های به عمل آمده بین دستگاه های مختلف مقرر شد تا به منظور رفع معارضین اجرای این ۲ طرح، ایستگاه سوزن بانی، درختان، تیرهای برق، لوله های گاز و کابل های مخابرات واقع شده در طول مسیر اجرای زیرگذر در کمترین زمان توسط ادارات مربوطه جابجا شود.

حبیبی افزود: یکی از مشکلات مردم به ویژه در فصل گرم سال، ایجاد امکانات مورد نیاز در توقفگاه های قرچک و باقرآباد است که مقرر شد تا با هماهنگی اداره کل راه آهن استان تهران و اداره برق شهرستان قرچک، روشنایی و سایبان این دو توقفگاه در کمترین زمان تأمین شود.

طرح قطار حومه ای تهران – ورامین – گرمسار که از مصوبات دولت نهم است که پس از چندین بار جابجا شدن مجری طرح از شرکت مترو و راه آهن جمهوری اسلامی، طی سال های گذشته به عنوان قطار حومه ای و با اجرای خط سوم و تردد روزانه چندین رام قطار از تهران تا گرمسار افتتاح شد.

اجرای خط چهارم قطار حومه ای تهران – ورامین – گرمسار با چندین معارض مواجه است که مهمترین آن ها، تقاطع راه آهن با ورودی روستاهای محمدآباد و داودآباد شهرستان قرچک است که سال ها به دلیل عدم تأمین خواسته مدیریت شهری قرچک، اجرای پروژه های روگذر و زیرگذر، با مشکل مواجه شده بود.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم و با برگزاری جلسات متعدد بین مسئولان شهرستان قرچک و راه آهن جمهوری اسلامی، موضوع احداث زیرگذر داودآباد و روگذر محمدآباد مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب مسئولان شهری قرچک قرار گرفت.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=34556

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.