• امروز : افزونه پارسی دیت را نصب کنید
  • برابر با : Monday - 18 November - 2024
کل اخبار 6766اخبار امروز : 3
9

اتمام عملیات مونتاژ دو دستگاه مکنده پر قدرت/ پیشرفت ۵۰ درصدی احداث بزرگترین پایانه مکانیزه غلات کشور در بندر امام‌(ره)

  • کد خبر : 34559
  • ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
اتمام عملیات مونتاژ دو دستگاه مکنده پر قدرت/ پیشرفت ۵۰ درصدی احداث بزرگترین پایانه مکانیزه غلات کشور در بندر امام‌(ره)

با اتمام عملیات مونتاژ دو دستگاه مکنده، پیشرفت فیزیکی احداث پایانه تمـام مکـانیزه شـماره ۲ غـلات مجتمع بنـدری امـام خمینـی(ره) به ۵۰ درصد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به سـرمایه‌گـذاری ۱۶ میلیارد ریالی بخش خصوصـی با هدف افزودن ۵ میلیـون تـن ظرفیـت تخلیـه و بـارگیری کـالای اساسـی در این مجتمع بزرگ بندری گفت: در ادامه‌ روند تکمیل احداث این پایانه تمام مکانیزه غلات، که در هفته دولت سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده است، عملیات مونتاژ ۲ دستگاه مکنده تکمیل و ۴ دستگاه مکنده دیگر نیز در حال آماده سازی برای مونتاژ بر روی اسکله می‌باشند. 
صدراله بهرامی افزود: بهـره‌گیـری از تأسیسـات و تجهیـزات پیشـرفته شـامل ۶ دسـتگاه مکنـده پرقـدرت بـا ظرفیـت تخلیـه ۱۸۰۰ تــن بــر ســاعت از ویژگی‌های قابل توجه تجهیزات این پایانه به شمار می‌رود.
وی در تشریح آخرین وضعیت عملیات اجرایی این پروژه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، احداث ۱۵ کندوی نگهداری غلات از مجموع ۲۰ کندو، اجرای سقف کندوهای باقی مانده، محوطه‌سازی‌ها، آماده‌سازی شمع‌کوبی زیر سیلوهای صادراتی و سیلوهای انتقال و همچنین آماده‌سازی اسکله برای نصب سازه خط انتقال را از جمله بخش‌های این عملیات برای تکمیل پایانه مذکور عنوان کرد.
معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، برخورداری از ٢٠ کنـدو ترانزیتی به ظرفیت مجموعا ۲۵۰ هزار تن از جمله بخش‌های این پایانه برشمرد  که در کنار  خطوط ریلی داخلی سایت به طول ۱۵۰۰ متر، گالری انتقال از اسکله تا سیلوها شامل دوخط به ظرفیت هر کدام ۱۸۰۰ تن بر ساعت و طول ۱۰۰۰ متراحداث و تکمیل می‌شوند.
بهرامی در تشریح مزیت‌های بهره‌گیری از این پایانه، کاهش ترافیک اسـکله‌هـا بـه دلیل  تسـریع در فرآینـد تخلیـه، کاهش طول مدت عملیات تخلیه یک فروند کشتی از ٨ بـه ۴ روز، جلـوگیری از معطلـی کشـتی‌هـا در نتیجه کـاهش یـا حـذف هزینـه دمـوراژ و افـزایش ظرفیـت پهلـودهی کشـتی‌ها را از جمله این مزیت‌ها دانست و تصریح کرد: با ایجــاد زمینــه و فرصــت بیشــتر جهــت صــاحبان کــالا و  افـزایش ظرفیـت پـذیرش و نگهـداری استاندارد و بهداشـتی کـالای اساسـی در مجتمـع بنـدری امـام خمینـی(ره)، موقعیت این بندر به  عنـوان هـاب کـالای اساسـی کشـور برجسته‌تر می شود.  
وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از این پایانـه مـی‌توانـد پایداری زنجیره تأمین امنیت غذایی کشور را بیش از پیش ارتقاء دهد.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=34559

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.