• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

نشست مدیرکل بنادر بوشهر و رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس/تاکید بر راه‌اندازی پردیس علم و فناوری دریا در استان بوشهر

  • کد خبر : 34571
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
نشست مدیرکل بنادر بوشهر و رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس/تاکید بر راه‌اندازی پردیس علم و فناوری دریا در استان بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تاکید کرد: در تامین نیازهای بنادر این استان در حوزه دریا و دریانوردی، تولیدات و ظرفیت شرکت های دانش بنیان استان بوشهر در اولویت قرار دارند.

0
(0)

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، محمد شکیبی نسب در نشست با رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر اظهار کرد: در بازدید صورت گرفته از شرکت های دانش بنیان، این واحدها در بخش ساخت شناورهای تفریحی و امدادی، مقابله با آلودگی های دریایی و قطعات فنی تولیدات و توانمندی های قابل توجهی از خود به نمایش گذاشتند که این ظرفیت می تواند در خدمت توسعه و پیشرفت دریامحور استان قرار گیرد. 
وی افزود: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به تناسب این ظرفیت‌ها تلاش می کند تا تولیدات این شرکت‌ها که حاصل تلاش متخصصان توانمند داخلی است را برای پیشبرد برنامه های خود بکار گیرد. 
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در همین راستا سعی داریم با بازدید از شرکت های دانش بنیان و برگزاری نشست های مشترک، زمینه تعامل و همکاری هر چه بیشتر فی ما بین اداره کل بنادر و دریانوری استان و پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر را ایجاد کنیم که تحقق این مهم نیز بی تردید به توسعه بازار شرکت های دانش بنیان  کمک شایانی خواهد کرد. 
به گفته وی، شرکت‌های دانش بنیان در چند سال اخیر دستاوردهای قابل توجهی برای کشور داشته اند و با وجود چنین نقش و جایگاه انکارناپذیری همواره خود را موظف به حمایت از ظرفیت های دانش بنیان می دانیم. 
شکیبی نسب ادامه داد: در ارتباط با مطالبه راه اندازی پردیس علم و فناوری دریا نیز با تشکیل کمیته های تخصصی، مطالعات و امکان سنجی‌های مورد نیاز پیرامون راه اندازی این مرکز، تصمیم گیری خواهد شد.
بنا بر این‌گزارش، رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر نیز گفت: این استان در صورت راه اندازی پارک علم و فناوری دریا می تواند پیشگام این حوزه باشد و نیاز استان های ساحلی در حوزه دریا را به نحو مطلوبی تامین کند. 
عبدالرحمن دشتی افزود: در استان بوشهر اکنون ۱۶۰ شرکت دانش بنیان فعالیت دارد که از این شمار ۳۰ شرکت به صورت تخصصی در حوزه دریا و دریانوردی فعالیت می کنند. 
وی اظهار کرد: با وجود چنین ظرفیت تخصصی و ارزشمند استان بوشهر می تواند استان پیشرو در راه اندازی پردیس علم و فناوری دریا باشد. 
دشتی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت مرکز یاد شده انتظار می رود اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز بتواند به سهم خود برای راه اندازی پردیس علم و فناوری دریا گام بردارد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=34571

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.