• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
8

اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان برای توسعه و تکمیل خطوط متروی تهران

  • کد خبر : 34641
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان برای توسعه و تکمیل خطوط متروی تهران

0 (0) به گزارش ریل نیوز، به نقل از ایسنا، امیر شهرابی از شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) به عنوان مجموعه ای مهم و استراتژیک یادکرد و افزود: هر چه عملیات احداثی و تکمیلی در مترو پیشرفت کند در کاهش بار ترافیکی و جابجایی سریع مسافران موثرتر و در نهایت به نفع شهروندان […]

0
(0)

به گزارش ریل نیوز، به نقل از ایسنا، امیر شهرابی از شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) به عنوان مجموعه ای مهم و استراتژیک یادکرد و افزود: هر چه عملیات احداثی و تکمیلی در مترو پیشرفت کند در کاهش بار ترافیکی و جابجایی سریع مسافران موثرتر و در نهایت به نفع شهروندان است. 

وی نوسازی شهر بر مدار حمل‌ونقل عمومی را یکی از ۴ ابرپروژه شهردار تهران دانست و افزود: امسال رقم بودجه مأموریت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به ۳۳ هزار و ۷۴۱ میلیارد تومان رسید و ۴۴ درصد از بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری را به خود اختصاص داد. 

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران اظهارکرد: رقم ۴ هزار و ۶۱۳ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۲ برای توسعه و تکمیل خطوط  مترو به شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)  اختصاص یافته است.

وی با اشاره به پرهیز از نگاه بخشی در حوزه برنامه ریزی و بودجه گفت: شرکتها و سازمانهای تابعه، متمایز از شهرداری نیستند. ما همه مجموعه شهرداری را یک خانواده درنظر می گیریم و بر این اساس تصمیم گیری می کنیم.  

شهرابی با تاکید بر لزوم تقویت تعامل دو سویه بین حوزه برنامه بودجه و شرکت مترو افزود: می توانیم موضوعات اساسی و زیربنایی که شاید از سالها پیش در مجموعه مترو وجود داشته است را با هم افزایی در یک بازه زمانی چند ماهه به نقطه مطلوب برسانیم.

وی پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک برای بررسی مسائل شرکت مترو را مطرح کرد و افزود: این کارگروه متشکل از مجموعه اداره کل برنامه و بودجه، معاونت مالی و اقتصاد شهری و شرکت مترو جهت بررسی و تعیین تکلیف موضوعات مشترک خواهد بود.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران در خصوص نقش شرکت مترو در اجرای احکام ۱۴۴گانه برنامه‌ چهارم توسعه شهرداری تهران، اعلام کرد: شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در باب مأموریت حمل و نقل و ترافیک دارای ۶ حکم اختصاصی (احکام شماره ۲ و ۳ و ۴ و۱۱و ۱۷ و ۷۸ ) است که ۱۷ شاخص دارد و علاوه بر آن، اجرای ۱۲ حکم برنامه‌ چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران نیز بر عهده مترو خواهد بود.

وی با اشاره به برنامه چهارم به عنوان مستند تعهدی مدیریت شهری گفت: از آنجایی که موضوع حل و نقل و ترافیک در حوزه مدیریت شهری و در نگاه شهروندان بسیار مهم و اساسی بوده مجموعه مترو سهم بزرگی در اجرای برنامه چهارم خواهد داشت که امیدوارم با هم افزایی خانواده شهرداری این بار بزرگ به نتیجه مطلوب منجر شود.

شهرابی در خصوص بازدیدهای چهارشنبه های همدلی و اتحاد حوزه برنامه ریزی تصریح کرد: عزم جدی و حمایت کامل ما از مجموعه های مختلف شهرداری برای خدمت رسانی به شهروندان، جلب رضایت مردم و ایجاد کارنامه درخشان برای مدیریت شهری، تداوم خواهد داشت. 

محسن هرمزی مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه نیز ضمن تقدیر از همدلی و هم افزایی مجموعه بودجه و پایش با مجموعه شهرداری تهران، گزارشی از وضعیت بودجه‌ مترو طی ۲۵ سال اخیر، تعداد ایستگاه های بهره برداری شده از سال ۱۳۷۷تاکنون، بودجه‌ دریافتی سال ۱۴۰۱ و اعتبار مصوب سال ۱۴۰۲ ارائه داد و برنامه‌ها و چالش‌های پیش روی شرکت مترو را تشریح کرد.

هرمزی، تعداد ایستگاه و طول مسیر بهره برداری شده را تاکنون ۱۴۹ ایستگاه مترو در ۲۵۷ کیلومتر طول مسیر اعلام کرد و افزود: افتتاح های ما بر اساس بودجه شهرداری و دولت در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶ ایستگاه در طول مسیر ۲۹ کیلومتری، ۱۸ آسانسور و ۹ ورودی دوم خواهد بود.

همچنین محمد امیرآبادی مدیرکل پایش و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران گزارشی از پیشرفت پروژه های تملک دارایی سرمایه ای شرکت مترو ارائه داد و تلاش بیشتر شرکت مترو برای تحقق احکام برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران در مأموریت حمل و نقل و ترافیک را خواستار شد.

بنا براعلام روابط عمومی اداره کل برنامه وبودجه شهرداری تهران، معاونین ادارات کل برنامه و بودجه و دفتر پایش برنامه و شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) نیز به بیان چالش ها و پیشنهادات خود در موضوعات حوزه حمل و نقل و مترو پرداختند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=34641

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.