• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
7
بخت الرحمان شرافت

راه‌آهن خواف – هرات افغانستان را به اروپا و اقیانوس هند متصل می‌کند

  • کد خبر : 35048
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴
راه‌آهن خواف – هرات افغانستان را به اروپا و اقیانوس هند متصل می‌کند
رییس اداره خط آهن افغانستان گفت: تکمیل خط آهن خواف - هرات برای افغانستان و ایران بسیار مهم است، چراکه دو کشور از این طریق به اروپا و اقیانوس هند متصل می‌شود.
0
(0)

به نقل از استانداری خراسان رضوی، «بخت الرحمان شرافت» روز یکشنبه در جریان سفر به مشهد و گفتگو با مسوولان خراسان رضوی در جمع خبرنگاران افزود: بندر چابهار ایران از آن جهت که افغانستان را به اقیانوس هند و از آن طریق نیز به کشور هندوستان متصل می کند، بسیار با اهمیت است.

وی گفت: در سفر به ایران علاوه بر تفاهم نامه هایی که در تهران به دست آمد از بندر چابهار، تاسیسات و خطوط ریلی، پل و تونلهای راه آهن در این مسیر بازدید شد، در این بازدید اطمینان یافتیم زیرسازی و اقدامات ایران در احداث خط آهن خواف تا روزنک به خوبی صورت گرفته است.

رییس اداره خط آهن افغانستان بیان داشت: اهداف این سفر به ایران تشکیل کنسرسیومی برای تکمیل قطعه پایانی این خط آهن است و در این خصوص در حال رایزنی هستیم.

راه آهن هرات – خواف به طول ۲۲۶ کیلومتر، افغانستان را به خط آهن ایران وصل می‌کند. ۷۷ کیلومتر این خط آهن در خاک ایران و ۱۴۹ کیلومتر آن نیز در خاک افغانستان می باشد که در حال حاضر این خط ریلی از خواف تا ایستگاه روزنک در استان هرات تکمیل شده و قطعه پایانی این خط آهن از روزنک تا شهر هرات در حال احداث است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=35048
  • ارسال توسط :
  • منبع : ایرنا

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.