• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4
اسماعیل زارعی‌کوشا

افتتاح پروژه راه‌آهن سنندج ـ همدان تا اوایل مهرماه امسال

  • کد خبر : 35059
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
افتتاح پروژه راه‌آهن سنندج ـ همدان تا اوایل مهرماه امسال
استاندار کردستان گفت: پروژه راه‌آهن سنندج ـ همدان تا اوایل مهرماه سال جاری افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
0
(0)

اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه بررسی مسائل و الزامات توسعه کردستان که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تشکیل شد، اظهار کرد: میراث به جا مانده از دولت گذشته وجود تعداد زیادی پروژه نیمه‌تمام است که دولت سیزدهم باید نسبت به تکمیل و بهره‌برداری از آنها برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه با نگاه ویژه دولت سیزدهم و برکات دو سفر اخیر ریاست جمهوری به استان شاهد تخصیص اعتبارات جهشی در راستای جبران عقب‌ماندگی‌ها بوده‌ایم، اضافه کرد: همین موضوع باعث شد که کردستان در بسیاری از شاخص‌های توسعه‌ای کشور رشد قابل توجه‌ای داشته باشد و بخش عمده‌ای از پروژه‌های نیمه تمام تعیین تکلیف شود.

استاندار کردستان با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به این استان، افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای افتتاح و بهره‌برداری از مگا پروژه‌های استان انجام شده و لازم است در این مسیر سازمان برنامه و بودجه کشور نیز از مجموعه دولت در کردستان برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده بیش از پیش حمایت کند.

زارعی‌کوشا با اشاره به پروژه‌های عظیم حمل و نقل و توسعه‌ای استان از جمله احداث راه‌آهن سنندج ـ همدان و فرودگاه سقز اظهار کرد: پروژه احداث راه‌آهن سنندج ـ همدان تا اوایل مهرماه سال جاری افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و فرودگاه سقز نیز که از دهه ۷۰ تا کنون کلنگ‌زنی شده و دارای پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد است امیدواریم با عنایات ویژه دولت سیزدهم افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی از آمادگی استان برای بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت طرح مولد‌سازی در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خبر داد و گفت: امیدواریم با بهره‌گیری لازم از این فرصت قانونی ایجاد شده بخش عمده‌ای از پروژه‌های نیمه‌تمام استان را به سرانجام رسانده و تقدیم مردم شهیدپرور کردستان کنیم.

اکبر محمدی سرپرست سازمان‌ مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان نیز با ارائه گزارشی تشریحی از سیمای استان کردستان و بیان وضعیت این استان در بخش‌های مختلف و بررسی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود، به بیان پیشنهادهای خود برای توسعه استان پرداخت و خواستار توجه ویژه سازمان برنامه و بودجه کشور به تأمین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام این استان در حوزه‌های راه و ریل، آب رسانی، آموزش و پرورش و بهداشت و درمان شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=35059
  • ارسال توسط :
  • منبع : فارس نیوز

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.