• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
11
خیراله خادمی

تهیه طرح احداث پل راه‌آهن در منطقه کلاله-آغبند توسط ایران و آذربایجان

  • کد خبر : 35310
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱:۱۰
تهیه طرح احداث پل راه‌آهن در منطقه کلاله-آغبند توسط ایران و آذربایجان
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: پروتکل‌های ساخت پل مرزی اتومبیل رو و پل راه‌آهن در منطقه کلاله-آغبند بر روی رودخانه ارس به امضای معاونین وزیر ایران و آذربایجان رسید و مقرر شد طرح احداث این دو پل در کارگروه فنی-اجرایی و اقتصادی دو کشور تهیه شود.
0
(0)

خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری نشست روسای کمیسیون مشترک ایران و کشور جمهوری آذربایجان گفت: این نشست با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان و شاهین مصطفی‌یف معاون نخست وزیر آذربایجان به منظور بررسی و پیگیری موضوعات مندرج در آخرین تفاهم نامه کمیسیون مشترک دو کشور برگزار شد.

وی بررسی پیشرفت مصوبات جلسه مشترک روسای کمیسیون دو کشور که تابستان سال جاری در آستارای ایران برگزار شد را از مسائل مطرح شده در این جلسه اعلام کرد.

خادمی همچنین از مبادله پروتکل ساخت پل مرزی اتومبیل رو بر روی رودخانه ارس میان دو کشور خبر داد و گفت: احداث این پل در منطقه کلاله-آغبند به امضای طرفین رسید و در این سفر عملیات اجرایی آن آغاز شد.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه همچنین همکاری دو کشور در ساخت پل راه آهن بر روی رودخانه ارس را از دیگر دستاوردهای این سفر اعلام کرد و افزود: احداث پل ریلی برای عبور راه آهن جمهوری آذربایجان از خاک ایران نیز به امضای طرفین رسید که بر اساس آن، پلی برای عبور خط آهن بر روی رود ارس با سرمایه‌گذاری طرف آذربایجانی احداث خواهد شد.

وی افزود: این پل به موازات پل اتومبیل رو احداث می‌شود.

خادمی ادامه داد: در این دیدار مقرر شد حداکثر تا یک ماه آینده طرح احداث این دو پل در کارگروه فنی-اجرایی و اقتصادی دو کشور تهیه شود و به تصویب طرفین برای اجرا برسد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=35310
  • نویسنده : حق پناه
  • ارسال توسط :
  • منبع : وزارت راه و شهرسازی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.